تداوم افزایش هزینه‌های روزمره زندگی

در کنار افزایش مداوم قیمت انواع کالاها و خدمات در ایران، نرخ کرایه تاکسی و بلیت اتوبوس از اردی‌بهشت ۱۴۰۲ و با مجوز شورای شهر تهران بین ۴۵ تا ۷۵ درسد گران می‌شود.


بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، افزایش ۴۵ تا ۷۵ درسدی کرایه تاکسی در سال ۱۴۰۲ در صورتی است که نرخ حامل‌های انرژی در سال ۱۴۰۲ تغییر نکند؛ به‌عبارت‌دیگر، چنانچه بنزین گران شود، شورای شهر باید نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس را متناسب با افزایش قیمت بنزین افزایش دهد.
با مصوبه شورای شهر تهران، از ابتدای اردی‌بهشت ۱۴۰۲، بهای بلیت اتوبوس‌های عادی و تندرو یک هزار و ۸۰۰ تومان است.
نرخ ورودی تاکسی‌های خطی پنج هزار تومان، تاکسی‌های فرودگاه مهرآباد ۳۵ هزار تومان و تاکسی‌های میدان راه‌آهن، ویژه و تلفنی نیز ۲۵ هزار تومان خواهد بود. همچنین در تمام این بخش‌ها، یک هزار و ۴۵۸ تومان به‌ازای هر کیلومتر پیمایش به نرخ کرایه تاکسی افزوده می‌شود.
همچنین در روز‌های گذشته، افزایش ۲۵ درسدی بهای بلیت مترو در سال ۱۴۰۲ هم اعلام شده بود.
افزایش ۲۰ برابری هزینه گاز خانواده‌ها
خبر افزایش هزینه حمل‌ونقل عمومی در حالی منتشر شد که یک نماینده مجلس جمهوری اسلامی از افزایش تا ۲۰ برابری قبوض گاز برای برخی مصرف‌کنندگان خانگی خبر داد.
محمدعلی محسنی بندپی، در جلسه علنی مجلس گفته است این افزایش «۱۰ تا ۲۰ برابری» قبوض گاز، «موجبات نگرانی مردم در مناطق مختلف را فراهم کرده است.»
او در تذکری خطاب به جواد اوجی، وزیر نفت دولت سیزدهم جمهوری اسلامی اظهار داشته است: قبوض گاز جدید مردم را «نگران» کرده و این وضعیت به سمت «یک تنش اجتماعی» کشیده خواهد شد.
عزت‌الله علی همتی رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی اراک گفته بود که وضع اقتصادی خوب نیست و قدرت خرید مردم هم پایین است. سه دهک پایین جامعه هم اصلاً نمی‌توانند گوشت بخورند و در مقایسه با سال گذشته حدود ۳۰ درسد کاهش خرید داشته‌ایم.
علی همتی در مورد میزان افزایش قیمت گوشت در سال جاری عنوان کرده بود که «نسبت به سال گذشته، قیمت گوشت بیشتر از دوبرابر افزایش پیدا کرده و توان اقتصادی جامعه هم به‌شدت کاهش پیدا کرده است.»

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1243939
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
34
120
154
1239482
9774
15244
1243939

آی‌پی شما: 18.117.184.189
امروز: دوشنبه، 24 ارديبهشت 1403