ثبت سود ۱۵ میلیارد یورویی

توتال‌انرژی به روستائیان و فقرا گاز و بنزین ارزان‌تر می‌فروشد

عایدی سالانه شرکت توتال‌انرژی پس از دو سال کاهش پی‌آپی در سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۵ درسد افزایش یافت و به ۱۶۶ میلیارد یورو رسید.

رشدی که بیش از همه مدیون جهش قیمت انرژی و به ویژه نفت و گاز در سال ۲۰۲۱ بوده و سود سالانه این شرکت را به ۱۵ میلیارد یورو رسانده است.
در حالی که قیمت نفت به دلیل افت تقاضای ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا طی دو سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ در محدوده ۷۳ تا ۲۴ دلار نوسان داشت، بهای آن که در ابتدای سال ۲۰۲۱ به ۵۲ دلار رسیده بود، به دلیل رشد تقاضای ناشی از کاهش محدودیت‌های کرونایی، در اواخر سال گذشته م تا ۸۵ دلار صعود کرد.
در شرایطی که قیمت نفت این روزها نیز در مرز ۹۰ دلار نوسان دارد، پاتریک پویانه، رئیس توتال‌انرژی، روز چهارشنبه پیش‌بینی کرد که بهای نفت برای مدت طولانی بالا بماند. با این حال او به مشتریان این شرکت وعده داد که هم‌زمان با افزایش درآمد و سود نسبت به ایفای مسوولیت اجتماعی خود متعهدتر از گذشته باشد.
پویانه با یادآوری این‌که شرکت توتال‌انرژی در طول بحران ناشی از همه‌گیری کووید در سال ۲۰۲۱، با ارائه کارت سوخت مجانی به ۱.۵ نفر از کادر درمان فرانسه تعهد اجتماعی خود را نشان داده، از طرح تازه این شرکت رونمایی کرد.
مدیرعامل شرکت توتال‌انرژی اعلام کرد که مطابق تازه این شرکت در بیش هزار و سد جایگاه‌ عرضه سوخت در مناطق روستایی فرانسه برای خرید هر ۵۰ لیتر بنزین، ۵ یورو تخفیف در نظر گرفته شده و در عمل معادل ۱۰ سنت از قیمت هر لیتر بنزین (حدود ۱.۷ یورو) کسر می‌شود. او خاطرنشان کرد که این طرح از روز دوشنبه آینده و به مدت سه ماه اجرا خواهد شد.
پویانه همچنین گفت که شرکت توتال‌انرژی چک‌های ۱۰۰ یورویی نیز برای مشترکان بی‌بضاعت گاز در نظر گرفته که تعداد آن‌ها حدود ۲۰۰ هزار مشتری است.
پاتریک پویانه ابراز امیدواری کرد که با کاهش تنش میان روسیه و اکراین قیمت انرژی اندکی کاهش یابد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1237084
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
685
2234
5638
1221950
2919
15244
1237084

آی‌پی شما: 3.141.41.187
امروز: پنج شنبه، 13 ارديبهشت 1403