ناکاماتو پانزدهمین فرد ثروتمند جهان

دارایی رمزارزی ناکاموتو، بین ۷۵۰ هزار تا یک میلیون و۱۰۰ هزار بیت‌کوین است.


ساتوشی ناکاموتو، نام مستعاری که «خالق بیت‌» با آن شناخته می‌شود، به دنبال افزایش اخیر بهای این رمزارز، اکنون پانزدهمین فرد ثروتمند جهان است.
ثروت ناکاموتو با دارایی رمزارزی مبلغی بین ۷۵۰ هزار تا یک میلیون و۱۰۰ هزار بیت‌کوین، حدود ۷۳ میلیارد دلار برآورد شده است. این آن‌ها را [در فهرست افراد ثروتمند جهان] بالاتر از جیم و راب والتون، صاحبان والمارت و کارلوس اسلیم، کارآفرین مکزیکی، قرار می دهد.
پوشش زنده ایندیپندنت را از بازار معاملات رمز ارز دنبال کنید.
بهای هر بیت‌کوین در اوایل این ماه به بالاترین حد و بیش از ۶۸ هزار دلار رسید که در پی افزایش ۳۰۰ درسدی سال گذشته بود. یک الگوی برجسته پیش‌بینی حاکی از آن است که احتمالا بهای این رمزارز پیش از پایان سال جاری از مرز ۱۰۰ هزار دلار می‌گذرد. در این صورت، ناکاموتو شانه‌به‌شانه وارن بافِت، سرمایه‌دار، در میان ۱۰ فرد ثروتمند جهان قرار خواهد گرفت.  
ناکاموتو در سال ۲۰۰۸ پیش از عرضه بیت‌کوین در ژانویه سال ۲۰۰۹، چشم‌انداز این رمزارز قابل معامله از فرد به فرد را در یک «مقاله سفید» (گزارشی جامع و کامل از عملکرد یک طرح یا پروژه و مشکلی که حل می‌کند) شرح داد. او پس از دو سال همکاری با دیگر برنامه‌نویسان این پروژه، کنار کشید و بیش از یک دهه است که فعالیت آنلاین نداشته است.
چندین «والت» (کیف پول) بیت‌کوین نیز که تصور می‌شود متعلق به ناکاموتو بوده‌، دست‌نخورده مانده و ارزش محتویات آن از زمان آخرین استفاده، ۱۰ میلیون درسد افزایش یافته است.
رمزورازی که هویت واقعی ناکاموتو را احاطه کرده، برطرف نشده است؛ هرچند شواهد غیرعینی به چند احتمال بالقوه اشاره دارد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1232936
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
760
730
1490
1221950
14015
16017
1232936

آی‌پی شما: 3.145.23.123
امروز: دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403