مصادره نفت ایران خنثا شد

تلویزیون دولتی روز چهارشنبه از برخورد نظامی میان سپاه پاسداران و نیروی دریایی آمریکا در دریای عمان خبر داد.


به گزارش شبکه خبر نیروهای دریایی آمریکا یک نفت‌کش حامل نفت صادراتی ایران را در دریای عمان مصادره کرد و با انتقال نفت آن به یک نفت‌کش دیگر، آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد.
در واکنش به این اقدام نیروی دریایی آمریکا، آنگونه که شبکه خبر گزارش می‌دهد، نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی‌برن بر روی عرشه نفت‌کش، این شناور حامل نفت ایران را به تصرف خود درآورده و آن را به سوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کرد.
در گزارش شبکه خبر در مورد مالکیت نفت‌کشی که نیروهای سپاه تصرف کردند، اشاره‌ای نشده است اما برخی از شبکه‌های اجتماعی نزدیک به نهادهای نظامی ایران نوشته‌اند که نفت‌کش متعلق به عربستان است.
در ادامه این گزارش آمده است که پس از تصرف نفت‌کش توسط نیروهای سپاه، نیروهای دریایی آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی تلاش کردند تا مانع از انتقال نفت‌کش توسط نیروهای دریایی سپاه بشوند اما موفق نشدند.
به گزارش شبکه خبر این نفت‌کش اکنون در آب‌های سرزمینی ایران است.
تا لحظه تنظیم این خبر واکنشی از سوی آمریکا در خصوص این رویارویی منتشر نشده است.
بیانیه روابط عمومی سپاه
روابط عمومی سپاه پاسداران با صور بیانیه‌ای اعلام کرد که این نفت‌کش از صبح سوم آبان در آب‌های سرزمینی ایران است. پیشتر در گزارش تلویزیون ایران اشاره‌ای نشده بود که رویارویی نیروی دریایی سپاه و نظامیان ارتش آمریکا چه زمانی رخ داده بود.
بیانیه سپاه همچنین وعده داده است که تا ساعتی دیگر تصاویری از این رخ‌داد را منتشر کند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1231760
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
314
1173
314
1221950
12839
16017
1231760

آی‌پی شما: 3.138.125.139
امروز: یکشنبه، 09 ارديبهشت 1403