وزیر نفت برای سه روز دیگر وعده داد

جواد اوجی، وزیر نفت روز جمعه ۷ آبان (۲۹ اکتبر) وعده داد که تا دو یا سه روز آینده همه جایگاه‌های سوخت‌رسانی این کشور به سامانه هوشمند سوخت متصل شوند.


او در حالی این وعده را داد که پیش از این مقام‌های مسوول در وزارت نفت ایران گفته بودند که مشکل جایگاه‌های سوخت‌رسانی در کشور یک روزه حل می‌شود.
رسانه‌های ایران روز سه‌شنبه ۲۶ اکتبر از اختلال و وقفه سوخت‌رسانی در تمام پمپ بنزین‌های این کشور خبر داده بودند، روی‌دادی که سپس برخی مسوولان ایرانی اعلام کردند که به دلیل «حمله سایبری توسط یک کشور خارجی» بوده است.
در هر حال وزیر نفت با تأکید بر این‌که اتصال همه جایگاه‌های سوخت‌رسانی به سامانه هوشمند سوخت زمان بر است، از به کارگیری ۵۴ هزار نفر برای نصب نرم‌افزارها و راه‌اندازی دوباره این جایگاه‌ها خبر داد.
پیشتر وزیر نفت گفته بود که هدف حمله سایبری روز سه شنبه، سامانه کارت هوشمند سوخت بوده است.
برخی از کارشناسان امنیت سایبری بر این نظرند که دلیل توقف عرضه سوخت در ایران پس از حمله سایبری، قطع شدن سامانه هوشمند سوخت از مرکز بوده است.
در هر حال شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران روز جمعه ۲۹ اکتبر (۷ آبان) اعلام کرد که از مجموع حدود ۳ هزار و ۸۰۰ جایگاه سوخت‌رسانی در سراسر این کشور، هزار و ۴۵۰ جایگاه به سامانه هوشمند سوخت وصل شده‌اند.
به این ترتیب بر اساس گفته فاطمه کاهی، سخن‌گوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تمام شهروندان ایرانی می‌توانند بنزین سهمیه‌ای با کارت سوخت را از این جایگاه‌ها دریافت کنند. البته ۲ هزار و ۳۵۰ جایگاه سوخت‌رسانی نیز همچنان به صورت آفلاین بنزین با نرخ آزاد به خودروها عرضه خواهند کرد.
وزیر نفت هم از فعالیت دوباره «بیش از ۹۶ تا ۹۷ درسد» جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور تاکنون خبر داد.
مسوولان تاکنون توضیح دقیق و شفافی درباره علت حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت‌رسانی ایران نداده‌اند.
اما موضوعی که هم‌زمان با حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت‌رسانی برجسته شده، دومین سالگرد سرکوب اعتراض‌ها به افزایش بهای بنزین در نوامبر ۲۰۱۹ (آبان ۱۳۹۸) است؛ روی‌دادی که در جریان آن تعدادی از معترضان کشته شدند. به گزارش سازمان عفو بین المللی دست‌کم ۳۰۴ نفر در این اعتراضات کشته شده‌اند. خبرگزاری رویترز این تعداد را هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرده است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1231485
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
39
1173
39
1221950
12564
16017
1231485

آی‌پی شما: 3.138.102.178
امروز: یکشنبه، 09 ارديبهشت 1403