سریال بازی مرکب محرک تازه رشد اقتصادی

صادرات فرهنگی کره جنوبی از لوازم خانگی پیشی گرفت.


سریال «اسکوئید گیم» که پخش آن از ۱۷ سپتامبر گذشته از شبکه سینمایی اینترنتی نتفلیکس آغاز شده، با جلب بیننده‌های پرشمار در سطح جهان به محرک تازه رشد اقتصادی کره جنوبی بدل شده است.
این سریال که با نام «بازی مرکب» در ایران شهرت یافته، مطابق اعلام شرکت نتفلیکس به پرمخاطب‌ترین سریال در حال پخش این شبکه بدل شده است و یک سال پس از نمایش موفق فیلم کره‌ایِ پاراسایت (انگل) که برنده جایزه اسکار شده بود، نشان دهنده ادامه حضور پررنگ کره جنوبی در بازار جهانی محصولات فرهنگی است. چنان که شرکت نتفلیکس اعلام کرده که همکاری سال گذشته این شرکت با صنعت فیلم و سریال کره جنوبی، در مجموع موجب تزریق ۱.۹ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور شده است.
گزارش این شرکت چند ملیتی آمریکایی همچنین نشان می‌دهد که نتفلیکس در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ م موفق به ایجاد ۱۶ هزار شغل تمام وقت در کره جنوبی شده و درآمد صنعت سرگرمی این کشور نیز تحت تأثیر همکاری با این شرکت طی چهار سال گذشته ۴.۷ میلیارد دلار افزایش یافته است.
اکنون با موفقیت سریال «بازی مرکب» انتظار می‌رود که رشد صنعت سرگرمی و تفریحات کره جنوبی شتاب بیشتری به خود بگیرد.
البته افزون بر صنعت سینما، کره جنوبی طی سال‌های اخیر در جهانی کردن موسیقی پاپ خود نیز موفق بوده و توانسته با آثار گروه بی‌تی‌اس صدر فهرست پرفروش‌ترین آهنگ‌های بازار آمریکا را نیز تصرف کند.
کره جنوبی در مجموع طی سال گذشته م موفق شده ۱۰.۸ میلیارد دلار از محل صادرات محتوای فرهنگی و محصولات صنعت سرگرمی خود درآمد کسب کند؛ رقمی که از صادرات محصولات لوازم خانگی و آرایشی و بهداشتی فراتر رفته است.
ارزش صادرات صنعت سرگرمی کره جنوبی، شامل بازی، موسیقی، فیلم و برنامه‌های تلویزیونی طی سال گذشته ۶.۳ درسد رشد کرده است؛ آن هم در حالی که ارزش کل صادرات این کشور تحت تأثیر رکود ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا ۵.۴ درسد افت کرده بود.
داده‌های مرکز آمار کره جنوبی همچنین نشان می‌دهد که نرخ رشد اشتغال در بخش تفریح و سرگرمی این کشور در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ م بیش از ۲۷ درسد بوده؛ در حالی که این نرخ در بخش صنعت کره جنوبی به عنوان موتور محرک اقتصاد این کشور تنها ۲۰ درسد بوده است.
در همین حال، بنیاد کره‌ای تبادل فرهنگی بین‌المللی(KOFICE) نیز با انتشار گزارشی اعلام کرده که رشد مخاطب فیلم‌ها، سریال‌ها و موسیقی تولید شده از سوی هنرمندان کره جنوبی موجب افزایش ۵.۵ درسدی فروش محصولات مصرفی این کشور مانند لوازم آرایشی، پوشاک و محصولات خوراکی شده است.
این گزارش همچنین حاکی‌ست که ۱۳ درسد گردشگران خارجی که در سال ۲۰۱۹ م به کره جنوبی سفر کرده‌اند، تحت تأثیر مشاهده فیلم و سریال‌های کره‌ای و تنها با هدف تجربه فرهنگ عامه و حضور در ر‌ویدادهای فرهنگی به این کشور رفتند و در مجموع نیز ۲.۷ میلیارد دلار در کره جنوبی هزینه کرده‌اند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1236402
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
3
2234
4956
1221950
2237
15244
1236402

آی‌پی شما: 3.135.207.129
امروز: پنج شنبه، 13 ارديبهشت 1403