بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اورانیوم جهان کدام کشورها هستند؟

تولید اورانیوم در جهان طی سال ۲۰۲۰ با کاهش ۱۳ درسدی نسبت به سال ۲۰۱۹ به ۴۷ هزار و ۷۳۱ تُن رسید که پایین‌ترین حد در یک دهه گذشته به شمار می‌رود.


انجمن جهانی هسته‌ای (Word Nuclear Association) با انتشار گزارشی اعلام کرد که تولید اورانیوم در سال ۲۰۲۰ تنها جواب‌گوی ۷۴ درسد تقاضای جهانی این فلز بوده است. این انجمن افت تولید اورانیوم را متأثر از تعطیلی و تعلیق فعالیت معادن در پی همه‌گیری ویروس کرونا دانسته و خاطر نشان کرده است که در میان ۱۰ کشور برتر در زمینه تولید اورانیوم، نیجر و هند دو کشوری بوده‌اند که تولید خود در سال ۲۰۲۰ را به بیش از سال ۲۰۱۹ رسانده‌اند.
مطابق این گزارش، قزاقستان در سال ۲۰۲۰ به تنهایی ۴۱ درسد عرضه جهانی اورانیوم را در اختیار داشته و پس از این کشور، استرالیا با تولید ۱۳ درسد اورانیوم عرضه شده در جهان، در جایگاه دوم قرار گرفته است.
گزارش انجمن جهانی هسته‌ای حاکی‌ست که نامیبیا در سال ۲۰۲۰ موفق شده با سبقت از کانادا به رتبه سوم بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اورانیوم جهان صعود کند.
کانادا سال‌ها بزرگ‌ترین تولید کننده اورانیوم در جهان بود و حدود ۲۲ درسد نیاز جهان را تأمین می‌کرد ولی از سال ۲۰۰۹، قزاقستان موفق شد جایگاه این کشور را تصاحب کند. تولید کانادا در سال ۲۰۲۰ نیز در مقایسه با سال ۲۰۱۹ حدود ۴۴ درسد افت کرد که بیش از همه ناشی از تعلیق تولید معدن دریاچه سیگار واقع در ساسکاچوان به دلیل محدودیت‌های کرونایی بود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1232956
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
780
730
1510
1221950
14035
16017
1232956

آی‌پی شما: 3.144.143.31
امروز: دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403