حقوق امرداد ماه بازنشستگان واریز نشده است

کارشناسان در رابطه با بحران مالی و پایین آمدن ضریب پشتیبانی در صندوق‌های بازنشستگی بارها هشدار داده‌اند.


بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی حقوق و مستمری امردادماه را دریافت نکرده‌اند. مسوولان صندوق بازنشستگی کشوری می‌گویند ۷۰ درسد بودجه پرداخت حقوق از سازمان برنامه‌وبودجه تأمین می‌شود، اما تعطیلات ۶ روزه کرونایی سبب تأخیر در پرداختی‌ها شده است. سازمان تأمین اجتماعی و تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح (بازنشستگی لشگری) هم همین شرایط را دارند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، مسوولان صندوق بازنشستگی کشوری می‌گویند این اتفاق سابقه داشته است، اما آن‌ها در تلاش هستند که بتوانند تا پایان ساعت اداری امروز، حقوق‌ها را پرداخت کنند. اگرچه این موضوع قطعی نیست و ممکن است پرداخت‌ها به روزهای آتی موکول شود.
اما در رابطه با وضعیت در سازمان تأمین اجتماعی، اقتصاد ۲۴ به نقل از برخی تشکل‌های رسمی و غیر رسمی کارگران بازنشسته می‌نویسد عموم مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی حقوق بازنشستگی مردادماه خود را تا دیروز (روز سی و یکم مرداد و آخرین روز از برج ۵) دریافت کرده‌اند و تنها چیزی که به عده‌ای از این جماعت پرداخت نشده است همان مابه‌التفاوت مربوط به افزایش مزایای فروردین ماه است.
در رابطه با بازنشستگان لشکری نیز وضعیت مشابهی وجود دارد. گفته می‌شود آن‌ها پس از دریافت پیام واریز مستمری مرداد، وقتی برای خرید با کارت بانکی اقدام می‌کنند، با حساب خالی مواجه می‌شوند.
مدت‌هاست که موضوع ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی مطرح است. کارشناسان در رابطه با بحران مالی و برهم خوردن توازن میان منابع و مصارف و پایین آمدن ضریب پشتیبانی در این صندوق‌ها بارها هشدار داده‌اند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1241787
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
1129
1176
2305
1231446
7622
15244
1241787

آی‌پی شما: 3.147.66.178
امروز: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403