آخرین گزارش رئیس دفتر روحانی:

گسترش فقر و بیکاری در سال گذشته

معاون اقتصادی حسن روحانی در گزارشی به بررسی شاخص‌های کلان اقتصادی در دولت دوازدهم پرداخت و تصویری از اوضاع اقتصادی چهار سال گذشته ارائه کرد که بسیار نگران‌کننده ارزیابی می‌شود.


محمد نهاوندیان در بخشی از این گزارش به کاهش شدید درآمدهای ارزی طی سال‌های ۹۷ تا ۹۹ اشاره کرده و میزان درآمد دولت از کل صادرات نفت، محصولات نفتی، گاز، برق، کالا‌های غیرنفتی و خدمات در سال گذشته را ۴۸ میلیارد و ۶۱۴ میلیون دلار عنوان کرد.
وب‌سایت خبری فرارو شنبه ۱۶ امرداد به نقل از این گزارش نوشت مجموع درآمدهای ارزی دولت در سال گذشته به نسبت سال ۹۸ حدود ۳۰ درسد و نسبت به سال پیش از آن بیش از ۵۰ درسد کاهش داشته است.
به نوشته نهاوندیان درآمد ایران از صادرات نفت در سال گذشته ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار و به نسبت سال قبل ۳۸ درسد کم‌تر بوده است. درآمد نفتی ایران یک دهه پیش به سالی ۱۲۰ میلیارد دلار هم رسیده بود.
مطابق گزارش معاون اقتصادی دولت دوازدهم میزان واردات ایران در سال گذشته نیز به نسبت سال ۹۱ حدود ۲۰ میلیارد دلار کاهش داشته و به کم‌تر از ۴۷ میلیارد دلار رسیده است.
گزارش نهاوندیان حاکی است که در سال گذشته بیش از یک میلیون شغل در ایران از دست رفته است و میانگین درآمد سرانه از اندکی بیش از شش میلیون تومان در ابتدای دولت یازدهم به کم‌تر از پنج میلیون تومان سقوط کرده است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1241745
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
1087
1176
2263
1231446
7580
15244
1241745

آی‌پی شما: 3.138.114.38
امروز: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403