رشد صادرات نفت عربستان سعودی

بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری و تورم در عربستان ادامه خواهد داشت.


بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی عربستان سعودی، ارزش صادرات نفت این کشور در ماه مه ۱۴۷ درسد افزایش یافت و به کمی بیش از ۱۶ میلیارد دلار نسبت به سال گذشته رسید. همچنین، صادرات غیرنفتی آن نیز ۷۰ درسد افزایش داشته است.
به گزارش رویترز، اداره کل آمار عربستان اعلام کرد مجموع صادرات در ماه مه ۲۰۲۱ نسبت به ماه مه ۲۰۲۰، یعنی زمانی که تجارت بین‌المللی تحت تأثیر محدودیت‌های مربوط به کووید -۱۹ و ممنوعیت سفر در بسیاری از کشورها قرار داشت، ۱۲۰.۱ درسد افزایش داشته است.
صادرات نفت ۷۳.۲ درسد از کل صادرات عربستان را تشکیل می‌دهد. در حالی که در ماه مه سال گذشته ۶۵.۳ درسد صادرات این کشور نفت بوده است. صادرات غیرنفتی از ۱۲.۹ میلیارد ریال عربستان در مه ۲۰۲۰ به ۲۲ میلیارد ریال افزایش یافت که این نشان دهنده افزایش ارزش مالی صادرات غیرنفتی این کشور است. (۱ دلار آمریکا = ۳.۷۵۰۴ ریال عربستان)
عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت جهان است که سال گذشته متحمل مشکلات بسیاری شد. زیرا در نتیجه بیماری همه‌گیر کووید -۱۹ تقاضای انرژی کاهش یافت و به درآمد دولت آن ضربه زد. چین در ماه مه به‌عنوان شریک اصلی تجاری عربستان سعودی باقی ماند و صادرات سعودی در آنجا معادل ۲۱.۴ درسد از کل صادرات بود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1232234
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
58
730
788
1221950
13313
16017
1232234

آی‌پی شما: 3.15.174.76
امروز: دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403