اعلام وضعیت قرمز در بازار رمز ارزها

ایلان ماسک بیت‌کوین را کنار گذاشت

ایلان ماسک، مدیرعامل خودروسازی تسلا و دومین ثروتمند جهان، اعلام کرد که به دلیل تبعات زیست محیطی بیت‌کوین، شرکت تحت مدیریتش پذیرش این رمز ارز را در قبال فروش خودرو متوقف کرده است؛ تصمیمی که قیمت هر بیت‌کوین را به زیر ۵۰ هزار دلار رساند و وضعیت بازار رمز ارزها را قرمز کرد.


ماسک که تصمیم را در قالب انتشار پیامی توئیتری اعلام کرده، دلیل اصلی اتخاذ آن را افزایش سریع مصرف سوخت‌های فسیلی به ویژه زغال‌سنگ برای تولید برق مورد نیاز برای استخراج بیت‌کوین عنوان کرده است.
او همچنین با تأکید بر آینده نویدبخش رمز ارزها نسبت به تبعات زیست محیطی استخراج آن‌ها ابراز نگرانی کرده است و خواستار تأمین برق مورد نیاز برای عرضه بیت‌کوین از منابع پایدار انرژی شده است.
مدیرعامل خودروسازی تسلا در پایان این پیام توئیتری یادآور شده که این شرکت به دنبال جایگزینی رمز ارز‌هایی است که کم‌تر از یک درسد بیت‌کوین انرژی مصرف می‌کنند. پیشتر نیز برخی کارشناسان از او به عنوان تولید کننده خودروهای الکتریکی با شعار حفاظت از محیط زیست به دلیل تلاش برای توسعه بازار رمز ارزها انتقاد کرده بودند.
در پی انتشار این پیام توئیتری، قیمت هر بیت‌کوین از ۵۶ هزار دلار تا ۴۶ هزار و ۹۸۰ دلار یعنی بیش از ۱۶ درسد کاهش یافت ولی سپس تا ۵۰ هزار دلار افزایش یافت.
گذشته از بیت‌کوین، اکثر رمز ارزهای پرطرفدار از جمله اتریوم، باینانس کوین، ریپل و دوج‌کوین در جریان معاملات روز پنج‌شنبه شاهد ریزش قیمت بودند و در این میان دوج‌کوین با ۱۷ درسد بیشترین افت قیمت را تجربه کرد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1245332
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
31
236
1547
1239482
11167
15244
1245332

آی‌پی شما: 3.16.75.37
امروز: شنبه، 29 ارديبهشت 1403