دویست‌امین شماره‌ی هفته نامه یک صفحه منتشر شد

در این شماره می‌خوانید:
بازیگران بزرگ بازار انرژی

مریم شکرانی

قطر کشوری که اندازه کوچک‌ترین استان ایران یعنی قم است، حالا یکی از سه بازیگر بزرگ #بازار_گاز جهان است و یک پنجم گاز دنیا را تأمین می‌کند.


#بلومبرگ پیش بینی می‌کند که درآمد قطر از #صادرات_گاز امسال به ۱۱۴ میلیارد #دلار برسد و به زودی آمریکا را پشت سر گذاشته و اصلی‌ترین مالک شیر فلکه گاز جهان شود.
وزارت انرژی عراق اعلام کرده درآمد ماهانه این کشور از صادرات نفت به ۱۱ میلیارد دلار رسیده و موج سرمایه گذاری در حوزه انرژی از توتال، فرانسه تا چین به سمت این کشور سرازیر شده است. به گزارش رویترز عراقی‌ها حالا برای برقراری توازن سرمایه گذاری در کشورشان سه پیشنهاد قرارداد چینی‌ها را رد کرده‌اند.
عربستان پارسال از #نفت درآمد خیره کننده ۲۰۵ میلیارد دلاری را داشته است و امسال نه تنها دچار مازاد بودجه شده است که به راحتی جای نفت روسیه را در بازار اروپا پر کرده است. به گزارش بلومبرگ عربستان حالا به مشتریان آسیایی خود دست رد زده و به دنبال ایجاد اهرم قدرت در بازار نفت اروپاست.
امارات دیگر نیازی به نفت ندارد! این کشور سالانه حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیارد دلار از بنادر و صنعت هوایی پیشرفته، تجارت دریایی و گردشگران خود درآمد دارد. آن‌ها همچنین اقتصاد دیجیتال خود را توسعه داده‌اند و کارشناسان می‌گویند به زودی سنگاپور خاورمیانه می‌شود. امارات ۷۰ درسد درآمد نفتی خود را در صندوق توسعه کشورش سرمایه گذاری می‌کند و بقیه کشورهای نفتی نام‌برده حدود ۳۰ درسد درآمدشان را.
در ایران اما نفت‌کش‌های معطل، نفت بی مشتری، بازی خوردن از روسیه در بازار نفت تحریمی شنیده می‌شود و رایزنی‌های مکرر برای واردات_گاز در حال انجام است.
پول جدید ایران در سال جدید در دسترس مردم قرار می‌گیرد
تخفیف کتاب ممنوع است
رویای ترکیه و خیال عثمانی شدن اردوغان
خانه‌های تاریخی کازرون زیر سایه لودرها
ماجرای آلفرد دریفوس و آغاز صهیونیسم
هفتگانه‌های اعجاب آور در کرمان
ضربه‌ی جنگ اوکراین به گردشگری ترکیه
چگونه دچار اضطراب خبری نشویم؟
گزارش روند خاموشی اینترنت در ایران
راهی که فلسفه علم پیمود
تاریخ فلسفه علم از نمای دور و نزدیک

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1232165
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
719
1173
719
1221950
13244
16017
1232165

آی‌پی شما: 13.58.60.192
امروز: یکشنبه، 09 ارديبهشت 1403