یک‌سد و نود و دومین شماره‌ی هفته نامه‌ی یک صفحه منتشر شد

در این شماره می‌خوانید:

دولت برنج را گران‌تر به مردم می‌فروشد
سرانه مصرف برنج کاهش یافته است.


نایب‌رئیس انجمن واردکنندگان برنج با بیان این‌که دولت اقدام به واردات برنج کرده و گرانی برنج به دلیل گران‌ فروشی دولت است؛ گفت: قسمت عمده برنج‌هایی که دولت در حال حاضر به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌کند همان برنج‌هایی است که تاجرانِ بخش خصوصی با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کرده بودند و دولت به بهانه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ این برنج‌ها را به قیمت ۷ هزار تومان از تاجران برنج خریداری کرد و بعد از چند ماه با ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان سود در هر کیلوگرم اقدام به فروش این برنج‌ها کرد.
محمد مختاریانی با تأکید بر این‌که عامل گران‌فروشی خود دولت بوده است، افزود ما قبلاً به دولت‌مردان گوش‌زد کرده بودیم که اقدام آن‌ها منجر به افزایش شدید قیمت برنج داخلی می‌شود و بازار این محصول را بر‌هم می‌زند و هم‌اکنون نیز شاهد هستیم قیمت برنج ایرانی از ۶۰ هزار تومان عبور کرده است.
مختاریانی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش با اشاره به این‌که آمار اعلام شده از سوی وزارت کشاورزی صحیح نبوده است؛ گفت: کاهش ۱۸ درسدی تولید نسبت به سال قبل درست نبود و اتحادیه شالی‌کوبی‌داران مازندران اخیراًٌ اعلام کرده که کسری برنج ۴۰ درسد است.
علاوه بر تورم فزاینده که افزایش قیمت همه کالاها را به دنبال داشته است، عوامل دیگری مانند کاهش تولید به‌دلیل کاهش بارندگی و خشک‌‌سالی بر گران شدن قیمت برنج ایرانی تأثیر‌گذار است.
گرانی برنج باعث شده است تا مصرف آن نیز کاهش یابد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1233128
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
952
730
1682
1221950
14207
16017
1233128

آی‌پی شما: 3.139.104.214
امروز: دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403