علی گلستانه درگذشت

علی گلستانه، از مطرح‌ترین نقاشان معاصر بامداد چهارشنبه ۱۴ مهر به علت اثرات ناشی از ابتلا به کرونا درگذشت.


خصیصه‌ مهمی که گلستانه در آثارش، به‌خصوص در مناظر به‌دست آورد به تصویر درآوردن تفاوت اقلیم و آب‌وهوا در کارهایش بود؛ به‌طور مشخص در تصاویر او از مناظر شهر یزد می‌توان گرمی و خشکی هوا و آفتاب داغ را کاملاً احساس کرد یا در مناظر اسپانیای او آب‌وهوای معتدل مدیترانه را لمس کرد.
آیدین آغداشلو در اینستاگرام با اعلام این خبر نوشت: «علی گلستانه یکی از دو یار سال‌های جوانی من و یکی از بزرگ‌ترین نقاشان معاصر ایران ـ اگر نگوییم بزرگ‌ترین ـ بامداد امروز به خاطر اثرات بیماری همه گیری کرونا درگذشت. جای او در فرهنگ ایران و در قلب من برای همیشه خالی خواهد ماند.»
علی گلستانه در سال ۱۳۱۹ در تهران متولد شد. گلستانه آموزش نقاشی را در نوجوانی نزد اصغر پتگر آغاز کرد. برای تحصیلات مقدماتی به دبیرستان جم رفت و در آن‌جا با آیدین اغداشلو و عباس کیارستمی هم‌کلاس شد. او در سال ۱۳۳۸ دیپلمش را گرفت و به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت.
پرتره و پیکره‌ انسان نیز همواره از اصلی‌ترین دغدغه‌های علی گلستانه بود. او با به تصویر درآوردن تک‌چهره‌هایی از دوستان و اطرافیانش، چون فروغ فرخ‌زاد، لیلی گلستان، پرویز ملکی، زویا پیرزاد، مصطفا دشتی، سیمین بهبهانی، نادرشاه افشار و دیگران، وجهی دیگر از کارش را بازگو کرد.
گلستانه نمایشگاه‌های انفرادی بسیاری در ایران و اسپانیا برگزار کرده بود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1236423
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
24
2234
4977
1221950
2258
15244
1236423

آی‌پی شما: 3.146.255.127
امروز: پنج شنبه، 13 ارديبهشت 1403