یک‌سد و هشتاد و هشتمین شماره‌ی هفته نامه‌ی یک صفحه منتشر شد

در این شماره می‌خوانید:

نقل و انتقالات بازاری که ایران در آن گم شده است
مجیدی و گل‌محمدی از قیمت‌ها گله دارند، اما همچنان خریدهای گزاف می‌کنند.


بازار نقل و انتقالات جلوه‌ای از آشفتگی در فوتبال ایران است؛ آینه‌ای که نشان می‌دهد اشتباهات اقتصادی، چه بر سر باشگاه‌داری در ایران آورده است.
فوتبال ایران در این بازار به شدت دچار فقر نیروی انسانی شده است و بازیکنان متوسط در مقیاس فوتبال ایران، قراردادهای بیش از ۱۰ میلیارد تا ۱۵ میلیارد تومان امضا می‌کنند. باشگاه‌ها آنچنان آشفته اداره می‌شوند که بازیکن ساختن، موضوع فراموش ‌شده‌ای است و مدیریت‌های کوتاه‌ مدت، هر برنامه‌ریزی بلند مدتی را در باشگاه‌ها ناممکن کرده است. به جای تولید نیروی انسانی ماهر، از جمله بازیکن و مربی که در بازار جهانی قیمت داشته باشند و باشگاه‌ها را صاحب درآمد کنند، بازیکنان متوسط در فوتبال ایران به قیمت‌های جهانی دست یافته‌اند و دستمزدهایی بیش از قیمت واقعی خود دریافت می‌کنند.
بزرگ‌ترین باشگاه‌های دنیا، در دوران شیوع کرونا از هزینه‌های خود کاسته‌اند، مبلغ قراردادها را کاهش داده‌اند، و حتا با هواداران خود درباره دوران تازه اقتصادی شفاف حرف زده‌اند، اما تیم‌های لیگ برتر ایران با آغاز فصل نقل و انتقالات از چند برابر شدن مبلغ قراردادها خبر می‌دهند.
در فوتبال ایران حتا راه‌اندازی تجهیزات کمک‌ داور ویدیویی برای مسابقات ملی و باشگاهی مقدور نیست و این، فقط یکی از نشانه‌هایی است تا بتوان دریافت بر اساس آن کیفیت «زیرساخت»‌ را در فوتبال ایران دریافت. اما در همین وضعیت، قراردادهای ۱۵ میلیارد تومانی امضا می‌شود.
فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال، که خود در آن باشگاه وارد مذاکره با بازیکنان می‌شود، درباره ارقام عجیب قراردادهای بازیکنان گفته است: «واقعیتش را بگویم، اگر من با چشم خودم نمی‌دیدم و از طرف باشگاه با من مطرح می‌شد، باور نمی‌کردم.»
یحیا گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس، نیز سخنان مشابهی به زبان می‌آورد: «این را کلی بگویم که ما مشکلات مالی داریم و متأسفانه گریبان‌گیر تیم ماست و با توجه به شکایت‌هایی که داشتیم و مشکلاتی که وجود داشت، نتوانستیم آن طور که باید بازیکن بگیریم. با توجه به مبالغ بالای بازیکنان، خرید بسیار سخت شده و این تیمی که الآن داریم تیم خوبی است و باید بتوانیم بچه‌های سال گذشته را حفظ کنیم و برای آن‌هایی که رفتند، جایگزین پیدا کنیم.
بیشتر مشکلاتی که ما داریم، منشا آن بحران مالی است که در باشگاه وجود دارد.»

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1243090
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
181
818
3608
1231446
8925
15244
1243090

آی‌پی شما: 3.14.80.45
امروز: چهارشنب، 19 ارديبهشت 1403