پیشنهادهای آموزش و پرورش بوشهر برای برگزاری حضوری کلاس‌ها

در آستانه بازگشایی مدارس بار دیگر بحث‌ها در خصوص حضوری یا مجازی بودن کلاس‌های درس دانش آموزان به دلیل شرایط کرونایی که با هر موج تازه متفاوت از قبل شدت می‌گیرد در استان‌های مختلف کشور قوت گرفته است.


مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان این‌که پیشنهادهایی را در خصوص بازگشایی مدارس استان بوشهر ارائه کرده‌ایم تا مورد بررسی ستاد استانی مقابله با کرونا و نیز وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد، تصریح می‌کند: ۲۸ درسد مدارس استان بوشهر شامل مدارس روستایی و شهرهای کوچک استان، جمعیت کم‌تر از ۵۰ دانش آموز دارد به طوری که هر کلاس حدود ۱0 تا ۱۵ دانش آموز و حتا ۵ دانش آموز دارند لذا اگر امکان پذیر شد این مدارس را از اول مهر به صورت حضوری فعال می‌کنیم.
این مسوول در ادامه گفت: ۲۴ درسد دیگر مدارس استان نیز شامل مدارسی می‌شود که جمعیت دانش آموزان آن بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر است. لذا اگر شرایط آماده باشد با تصمیماتی که شورای مدارس متشکل از مدیر مدرسه، معاونان مدرسه و نماینده معلمان و نماینده انجمن اولیا، اتخاذ خواهد کرد، وضعیت حضوری یا غیر حضوری بودن دانش آموزان مشخص خواهد شد.
کرمی اظهار داشت: ۴۸ درسد دیگر از دانش آموزان استان بوشهر نیز در مدارسی هستند که جمعیت هر مدرسه بیش از ۱۰۰ دانش آموز است. پیشنهاد این است که این مدارس نیز با تصمیمات شورای مدارس برنامه ریزی شوند.
وی اضافه می‌کند: درباره سایر ملزومات برگزاری حضوری کلاس‌ها نیز تقریباً آنچه سال قبل ستاد ملی مقابله با کرونا تجویز می‌کرد، به صورت سرانه بهداشتی به مدارس تزریق کردیم. رای‌زنی‌هایی هم انجام شده تا سرانه بهداشتی و همچنین آموزشی تا هفته آینده و اول مهر واریز شود تا این تجهیزات و ملزومات بهداشتی را وارد مدارس کنیم.
وی تصریح می‌کند: پیش بینی‌ها و رای‌زنی‌هایی هم با استانداری و خیران و بانک‌ها شده که ۴ هزار تبلتی که سال گذشته تأمین نشد امسال خریداری شود تا اگر تصمیم بر آن شد که آموزش‌ها به صورت غیرحضوری و مجازی باشد این دانش آموزان هم بتوانند از این امکانات و ظرفیت استفاده کنند.
این پیشنهاد قابل ملاحظه است اما بعضی از مدارس با تعداد دانش آموزان کم با تراکم بالا روبه‌رو هستند و بعضاً مدارس تک کلاسه و یا دو کلاسه هستند و در بعضی اتز روستاها کلاس‌های مختلف در یک کلاس واحد برگزار می‌شود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1239146
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
638
1405
7700
1221950
4981
15244
1239146

آی‌پی شما: 18.218.168.16
امروز: شنبه، 15 ارديبهشت 1403