تام هنکس ۶۵ سال شد

تام هنکس از بازیگرانی است که در چارچوبی خاص نمی‌گنجد و با نقش‌آفرینی در ژانرهای گوناگون قابلیت‌های بازیگری خود را به نمایش گذاشته، از "فارست گامپ" گرفته تا "پل جاسوس‌ها". نهم ژوئن ۲۰۲۱ تام هنکس ۶۵ ساله می‌شود.


تام هنکس از جمله ستارگان هالیوود است که فیلم‌هایش از لحاظ گیشه بسیار موفق هستند. زندگی و فعالیت‌های هنری او همواره به دور از جنجال و حایشه بوده است. تام هنکس فعالیت‌های سینمایی خود را در دهه ۸۰ م آغاز کرد و هنوز هم از چهر‌ه‌های موفق هالیوود محسوب می‌شود.
اولین موفقیت تام هاکنس در عرصه سینما به سال ۱۹۸۴ و بازی در فیلم "آب‌پاشی!" (Splash!) به کارگردانی ران هوارد برمی‌گردد. این فیلم کمدی‌عشقی که تنها با ۸ میلیون دلار بودجه تهیه شد، از لحاظ گیشه بسیار موفق بود و ۶۹ میلیون دلار فروش کرد.
تام هنکس ۴ سال بعد در فیلم "آدم‌بزرگ" (Big) خوش درخشید. این فیلم در ژانر کمدی - فانتزی به کارگردانی پنی مارشال ساخته شده است. فروش ۱۵۲ میلیون دلاری این فیلم که با ۱۸ میلیون دلار بودجه ساخته شده بود، نمایانگر پول‌ساز بودن تام هنکس در آثار هالیوودی است.
تام هنکس در سال ۱۹۹۳ با درخشش در فیلم کمدی - عشقی "بی‌خواب در سیاتل" وجهی دیگر از توانایی‌های بازیگری خود را نشان داد. این فیلم از لحاظ گیشه رکوردهای قبلی تام هنکس را شکست. نورا افران "بی‌خواب در سیاتل" را با ۲۱ میلیون دلار بودجه کارگردانی کرد.
هنکس با فیلم بعدی خود "فیلادلفیا" (۱۹۹۳) به اوج شهرت رسید و اولین جایزه اسکار خود را دریافت کرد. او در این فیلم نقش وکیلی را بازی می‌کند که به ایدز مبتلاست. این فیلم خوش‌ساخت اولین فیلم هالیوودی بود که مستقیم به مسأله ایدز پرداخت و ستایش منتقدان و فیلم‌دوستان را برانگیخت.
یکی از معروف‌ترین فیلم‌های او "فارست گامپ" (محصول ۱۹۹۴) است. فارست گامپ نامزد ۱۳ جایزه اسکار شد و توانست ۶ جایزه را شکار کند، از جمله برای دومین بار جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای تام هنکس. این اثر که با بودجه‌ای ۵۵ میلیون دلاری ساخته شد، نزدیک به ۶۷۷ میلیون دلار فروش کرد.
یکی دیگر از فیلم‌های معروف تام هنکس "دورافتاده" (Cast Away) است که در سال ۲۰۰۰ م به نمایش درآمد. تام هنکیس برای درخشش در این فیلم جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1238782
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
274
1405
7336
1221950
4617
15244
1238782

آی‌پی شما: 13.58.121.214
امروز: شنبه، 15 ارديبهشت 1403