نویسنده سیمپسون‌ها ماشین زمان دارد؟!

حتماً نویسنده‌های سیمپسون‌ها ماشین زمان دارند.


هواداران سیمپسون‌ها مدعی‌اند این انیمیشن که برای مدتی طولانی ادامه داشت، کم‌بود سوختی که به‌ تازگی در آمریکا شاهد آن بودیم را «پیش‌بینی» کرده بود.
یک حمله سایبری در اوایل این ماه، به اختلال و بسته شدن شش روزه خط لوله کولونیال منجر شد. به‌ واسطه‌‌ این مسأله، هزاران پمپ‌بنزین با کم‌بود سوخت مواجه شدند و موارد زیادی از خریدهای عصبی گزارش شد که راننده‌ها از ترس طولانی‌ شدن این مشکل، باک‌ها و چهارلیتری‌های‌شان را پر می‌کردند.
یکی از دلایل شهرت پویانمایی سیمپسون‌ها، پیش‌بینی حوادث جهانی تا یک دهه پیش از وقوع آن است. در گذشته، این مجموعه رخ‌دادهایی مثل انتخاب دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا و کشف بوزن‌هیگز را پیش‌بینی کرده بود.
هفته‌ گذشته، هواداران این مجموعه در شبکه‌های اجتماعی نوشتند که سیمپسون‌ها، کم‌بود سوخت اخیر را در قسمتی به نام «لیزا سیمپسون، این زندگی تو نیست» در سال ۲۰۱۰، پیش‌بینی کرده بود.
در این قسمت، هومر در حال خرید هزار گالن گازوئیل برای خرید اسباب‌بازی‌های تبلیغاتی خاص برای مگی دیده می‌شود. در ادامه، او صندوق عقب ماشین خود را پر از گازوئیل می‌کند.
در شبکه‌های اجتماعی، برشی از این قسمت به‌ همراه جمله‌ زیر بازنشر شده است: «سیمپسون‌ها دوباره پیش‌بینی کردند. هاهاها»
کاربر دیگری نوشت: «سیمپسون‌ها این کم‌بود بنزین را هم پیش بینی کردند!؟»
یک کاربر هم به‌ شوخی در توئیتی نوشت: «حتماً نویسنده‌های سیمپسون‌ها ماشین زمان دارند.»
بدون‌تردید، این صحنه، مثل سایر به‌ اصطلاح «پیش‌بینی‌های سیمپسونی»، به‌ طور مستقیم به مسأله‌ کم‌بود سوخت اشاره نمی‌کند و فقط یک شوخی تصویری و سرگرم‌کننده هواداران این مجموعه است که آن را متناسب با رخ‌دادی در جامعه، بازتفسیر کرده‌اند.
خط‌ لوله کولونیال بازگشایی شد و انتظار می‌رود ذخیره‌های سوخت به حالت عادی بازگردند.
اما اهل تئوری توطئه نیستم. و قطعاً اتفاقات مشابه در این سریال زیاد دیده شده است. که در حوزه‌ی ادبیات علمی تخیلی هم زیاد خوانده‌ایم. ولی اگر به قول یکی از توئیت‌ها نویسنده‌های سیمپسون‌ها ماشین زمان ندارند عده‌ای عمداً یا سهواً این سری اتفاقات مانند انفجار بندر بیروت را به پیش بینی و یا حتا پیش گویی نسبت می‌دهند شاید عده‌ای برای یک سری اتفاقات برنامه ریزی می‌کنند.
"در سیاست، هیچ چیز تصادفی نیست! هر اتفاقی افتاد، شک نکنید که برنامه‌ریزی شده!"
فرانکلین روزولت - تنها کسی که سه دوره پی در پی (۱۲سال) رئیس‌جمهور آمریکا بود!

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1244035
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
1
129
250
1239482
9870
15244
1244035

آی‌پی شما: 3.16.81.71
امروز: سه شنبه، 25 ارديبهشت 1403