سناتوری که هیچ‌کس به او رای نداده‌ است

با حضور کامالا هریس، معاون رئیس جمهور در دولت «بایدن - هریس»، فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام، الکس پادیلا را جانشین هریس در مجلس سنا کرد. هردوی این سیاست‌مداران ماجرایی دارند که آن را مردم سراسر کشور و دنیا باید بدانند.


سناتور الکس پادیلا (اهل کالیفرنیا) از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶ عضو شورای شهر لس آنجلس و از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ سناتور ایالتی بوده‌ است. سال بعد او دبیر ایالت کالیفرنیا شد و پس از انتخابات سال ۲۰۱۶ از همکاری با بررسی‌های مربوط به تقلب انتخاباتی که اقدامی دیرینه در کالیفرنیا است امتناع کرد.
طبق یافته تحقیقات دپارتمان ایالتی، برای دهه‌ها افرادی با مدارک جعلی و بدون صلاحیت، در انتخابات‌ محلی، ایالتی و دولتی رای داده‌اند. در سال ۱۹۹۶، ۶۴۲ نفر به صورت غیرقانونی به لورتا سانچز دموکرات رای داده بودند که با کم‌تر از ۱۰۰۰ رای اختلاف، بر رقیب جمهوری‌خواه خود، رابرت دورنان، پیروز شد. در سال‌های اخیر تقلب انتخاباتی در حوزه‌های رای‌گیری این ایالت اوج گرفته‌ است.
بر اساس پژوهشی از سوی محققان دانشگاه ام‌آی‌تی و دانشگاه ییل، بیش از ۲۲ میلیون نفر به صورت غیرقانونی در ایالات متحده حضور دارند. مرکز تحقیقات پیو این آمار را به ۱۱ میلیون نفر کاهش می‌دهد؛ [اما] بیشتر به نظر می‌رسد این عدد تنها تعداد افراد غیرقانونی است که در ایالت کالیفرنیا حضور دارند. برای مثال زمانی که خاویر بکرا، دادستان کل، از شکایتی علیه دولت ترامپ در سال ۲۰۱۹ خبر داد، تابلویی را نشان داد که ادعا می‌کرد در کالیفرنیا ۱۰ میلیون «مهاجر» وجود دارد.
هنگامی که خارجی‌های غیرقانونی گواهی‌نامه می‌گیرند، سازمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا نام آن‌ها را در فهرست رای‌ دهندگان وارد می‌کند. در سال ۲۰۱۵ الکس پادیلا به روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز گفت: «من انتظار دارم حداکثر تا پروسه انتخابات سال ۲۰۱۸، میلیون‌ها رای ‌دهنده جدید در ایالت کالیفرنیا ظهور یابند.» مطابق انتظار، تا ماه مارس سال ۲۰۱۸ طرح حق رای سازمان وسایل نقلیه موتوری، به بیش از یک میلیون مهاجر غیرقانونی گواهی‌نامه داده بود. پادیلا، دبیر ایالت کالیفرنیا، احتمالاً نخواهد گفت که چند مهاجر غیرقانونی در سال ۲۰۱۸ رای دادند اما ذکر عبارت «میلیون‌ها» در گفته‌های قبلی او، تخمینی از تعداد آن‌ها به دست می‌دهد. تعداد بسیار بیشتری نیز در راه‌اند.
از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، «کاروان»های مهاجرین غیرقانونی در مبادی ورود و خروج کالیفرنیا ظاهر شدند؛ مکانی مرزی در ایالات متحده که بیشترین فاصله را از بخش‌های مرکزی آن دارد و کسب گواهی‌نامه رانندگی در این ایالت به هر مهاجر غیرقانونی حق رای می‌دهد. در ماه مارس سال ۲۰۲۰، فرماندار گاوین نیوسام، به ازای هر رای ‌دهنده ثبت نام ‌شده در کالیفرنیا، رای‌گیری پستی ترتیب داد. این شامل میلیون‌ها رای‌ دهنده جدیدی می‌شود که پادیلا ورودشان را جشن گرفته‌ است.
در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ دپارتمان ایالتی نتوانست تعداد مهاجرین غیرقانونی را که رای داده بودند مشخص کند؛ کاری که به نوعی، تنها مسأله نیازمند بررسی است. همچنین کالیفرنیا پیشگام قانون جمع‌آوری رای توسط طرف ثالث است؛ قانونی که کاملا هریس، فارغ‌التحصیل کالج حقوق هیستینگز، آن را به اجرا گذاشت. ویلی براون، سیاست‌مدار دموکرات با کاملا هریس که ۳۰ سال از او کوچک‌تر بود رابطه‌ای عاشقانه را شروع کرد و او را به یک شغل تشریفاتی سودمند منصوب نمود و برای رسیدن به مقام دادستان ناحیه‌ای از او پشتیبانی کرده بود.
در سال ۲۰۱۰ هریس چندان شناخته شده نبود و روزنامه دموکرات «ساکرامنتو بی» مقام دادستان ناحیه‌ای شهرستان لس آنلجس را به نام استیو کولی جمهوری‌خواه زده بود. کولی تا شب انتخابات، از رقبا پیش بود اما عوامل اتحادیه بین‌المللی خدمات مستخدمین که کمپین هریس را اداره می‌کردند، آنقدر در رای‌های موقت کندوکاو کردند تا حدود سه هفته بعد او را با کم‌تر از یک درسد برتری پیروز کنند. اگر شخصی از کالیفرنیا آن را تقلب انتخاباتی به حساب بیاورد، نمی‌توان بر او خرده گرفت.
باراک اوباما، رئیس جمهور وقت، به هریس لقب «خوش‌قیافه‌ترین دادستان کل در کشور» داده بود اما سابقه او به ویژه درباره فساد عمومی، نامشخص بود.
همچنین هنگامی که افشاگران، درخواست تحقیقات درباره قضایای پل جدید خلیج سانفرانسیسکو کردند، هریس هیچ اقدامی انجام نداد. در سال ۲۰۲۰ هریس اغلب بر سر مسائل مختلف با بایدن اختلاف پیدا می‌کرد؛ به ویژه بر سر ارادت بایدن به طرفداران جدایی نژادی؛ اما بایدن در نهایت حق را به هریس می‌داد و غائله را خاتمه می‌بخشید.
گاوین نیوسام، پادیلا را به عنوان جانشین هریس در سنا منصوب کرد. پادیلا به عنوان مردی که کسی به او رای نداده‌ است، روی‌کرد خصومت‌آمیزی نسبت به سناتورهایی داشته‌ است که توسط مردم انتخاب شده‌اند.
پادیلا در ماه ژانویه به روزنامه کال‌مدرز گفته بود: «دونالد ترامپ و بسیاری از حامیان او باید پاسخ‌گو باشند.» همچنین وقتی از او سوال شد که آیا به استیضاح یا اخراج سناتور تد کروز (اهل تگزاس) و سناتور جاش هالی (اهل میزوری) رای می‌دهد، پاسخ داد: «بله، به نظرم آن‌ها باید مسوول شناخته شوند ... به نظر من این‌که آن‌ها دیگر در سنا نباشند بهترین خدمت به ملت است.» پادیلا اخیراً به طور علنی اعلام کرده بود که کالج الکترال، «گناه نخستین» آمریکا و «یکی از آن چیزهای قدیمی است که باید اصلاح شود.»
در رویای پادیلا، کالج الکترال قانون اساسی، توسط یک حوزه انتخابیه وارداتی جایگزین خواهد شد. مهاجرین غیرقانونی در ازای دریافت مزایای حکومتی و مصونیت از دیپورت شدن توسط قوانین پناهندگی، به دموکرات‌ها رای می‌دهند. این ترتیبات احتمالاً همان چیزی است که رئیس جمهور بایدن هنگامی که کالیفرنیا را الگویی برای کشور اعلام می‌کرد، در ذهن داشت.
بایدن در سال ۲۰۱۴ گفته بود، مهاجرین غیرقانونی «از الآن آمریکایی محسوب می‌شوند» بنابراین مرزها اساساً بی معنی‌اند. حالا نیز کاروان‌های روزافزون مهاجرین برای افزودن به تعداد رای ‌دهندگان وارد می‌شوند. حکومت بر حزب دموکرات، حکومت بر قانون می‌شود و این از ماست که بر ماست.
زمانی که هریس به سنای ایالات متحده نقل مکان کرد، خاویر بکرا جانشین او در مقام دادستان کل شد و نام هریس در فهرست هیلاری کلینتون برای دستیاری نامزد انتخاباتی حضور داشت. بکرا اکنون به عنوان رئیس سازمان سلامت و خدمات انسانی به واشینگتن بازگشته‌ است. در دولت بایدن - هریس، کشور آمریکا روز به روز به ایالت کالیفرنیا شبیه‌تر می‌شود.
لوید بلینگزلی نویسنده کتاب «بله من می‌توانم: جعلیات متحده آمریکا»، «باراک، یک بررسی ادبی»، «میهمانی هالیوود» و دیگر آثار است. مقالات او در بسیاری از نشریات نظیر مجله صفحه اول، سیتی ژورنال، وال استریت ژورنال و عظمت آمریکا منتشر شده‌ است. او به عنوان یک عضو سیاسی از «موسسه مستقل» خدمت می‌کند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1240607
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
1125
974
1125
1231446
6442
15244
1240607

آی‌پی شما: 13.59.231.155
امروز: یکشنبه، 16 ارديبهشت 1403