کارکنان چاینا دیلی در نیویورک‌تایمز

چند تن از کارکنان کنونی نیویورک‌تایمز در گذشته در چاینا دیلی، روزنامه‌ای انگلیسی زبان و تحت کنترل حزب کمونیست چین، کار کرده‌اند که در سال‌های اخیر برای نشر محتوای مورد قبول دولت چین میلیون‌ها دلار به رسانه‌های ایالات متحده پرداخته است.


بر اساس یافته‌های نشنال پالس، کارکنان کنونی نیویورک‌تایمز که سابقه فعالیت در این رسانه را در کارنامه خود دارند عبارتند از: جوناه کِسِل، رئیس بخش سینماتوگرافی نیویورک‌تایمز؛ دیارموید مک‌درموت، ویراستار و طراح کنونی نیویورک‌تایمز؛ و الکس مارشال، گزارشگر بخش فرهنگ اروپا.
کِسِل که از جولای ۲۰۰۹ تا نوامبر ۲۰۱۰ سمت ریاست بخش خلاقیت چاینا دیلی را برعهده داشته، در توییتی که هم‌اکنون آن را حذف کرده است نوشته بود کار کردن برای حزب کمونیست گاهی اوقات «مزایایی» نیز به همراه دارد. او همچنین گفته بود بی‌صبرانه «منتظر» آغاز سمت جدیدش برای «بازآرایی»
بازوی پروپاگاندای حزب کمونیست چین است.
او همچنین در چندین پیام فاش کرده بود برای رسانه‌های حکومتی چین «کار کرده» و از آن‌ها «پول» می‌گیرد.
کسل در توییتی در نوامبر ۲۰۰۹ نوشته بود: «زمانی که از شما می‌پرسند محل کار خود را چگونه توصیف می‌کنید و کلمه «هماهنگ» اولین واژه‌ایست که به ذهن‌تان خطور می‌کند، بدون شک برای جمهوری خلق چین کار می‌کنید.»
براساس پروفایل لینکدین و صفحه وبسایت شخصی مک‌درموت، او از نوامبر ۲۰۱۲ تا نوامبر سال گذشته به عنوان ویراستار و طراح برای چاینا دیلی در شهر هنگ‌کنگ کار کرده است. او سال گذشته در همین سمت در نیویورک‌تایمز مشغول به کار گردید و هم‌اکنون نیز در هنگ‌کنگ به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
او «هفته‌نامه آسیایی» چاینا دیلی را بازسازی نمود که به گفته پروفایلش شامل «نسخه‌پردازی؛ بازنویسی متون اولیه؛ طراحی صفحه و گرافیک؛ تهیه داستان‌ها و تصاویر جدید؛ توسعه و حفظ حضور اینترنتی این نشریه در پلتفرم‌های متعدد؛ و تولید صفحه برای چاپ در پرینترهای منطقه» بوده است.
بر اساس گزارشات، مارشال بین سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ به عنوان ویراستار در چاینا دیلی فعالیت کرده است.
نشریه اپک‌تایمز برای دریافت پاسخ در این زمینه با نیویورک‌تایمز تماس گرفته است.
نیویورک‌تایمز سال‌های متعددیست که خواهان گسترش دسترسی خود به بازار چین بوده و تاکنون میلیون‌ها دلار درآمد تبلیغاتی از رسانه‌های حکومتی چین کسب کرده است.
سوابق سال گذشته وزارت دادگستری ایالات متحده نشان می‌دهد چاینا دیلی قریب به ۱۹ میلیون دلار برای تبلیغات و هزینه چاپ به رسانه‌های آمریکایی پرداخته است.
مطالب این نشریه با هدف حمایت از پکن در روزنامه‌هایی چون واشنگتن پست و وال‌استریت ژورنال به چاپ رسیده‌اند.
همچنین، سوابق وزارت دادگستری نشان می‌دهد این نشریه تحت حمایت حزب کمونیست، ۵۰،۰۰۰ دلار برای تبلیغات به نیویورک‌تایمز پرداخته است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1240537
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
1055
974
1055
1231446
6372
15244
1240537

آی‌پی شما: 18.116.118.198
امروز: یکشنبه، 16 ارديبهشت 1403