یک‌سد و هفتاد و نهمین شماره‌ی هفته نامه یک صفحه منتشر شد

در این شماره می‌خوانید:
سال ۱۴۰۰ خورشیدی
سردبیر
سال ۱۴۰۰، هزار و چهارصدمین سالِ گاه‌شمار خورشیدی است و سال آخر سده ۱۴ام خورشیدی است.

قرن چهاردهم هجری خورشیدی، از روز چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۰۱، آغاز شده و روز یک‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ به انجام خواهد رسید؛ بنابراین، روز اول قرن پانزدهم هجری خورشیدی، دوشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۱ خواهد بود.
سرآغاز آن یک‌شنبه ۱ فروردین ۱۴۰۰ خ برابر با ۲۱ مارس ۲۰۲۱ م مطابق با ۷ شعبان ۱۴۴۲ ق قراردادی و لحظه تحویل آن، ساعت ۱۳:۰۷:۲۸ روز شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ خ به وقت ایران است. این سال عادی است.
سال ۱۴۰۰ سال حیوان گاو نماد پر باری، برکت و رزق و روزیست.
این سال در گاه‌شماری حیوانی سال گاو است.
سال فرهنگی ایران و ترکیه
سازمان ملل سال ۲۰۲۱ را به عنوان سال بین‌المللی صلح و اعتماد، سال بین‌المللی اقتصاد خلاق برای توسعه پایدار، سال بین‌المللی میوه و سبزیجات و سال بین‌المللی برای حذف کودکان کار اعلام کرد.
گاه‌شماری جانوری یا گاه‌شماری دوازده جانوری یک نوع گاه‌شماری ایرانی است که بعد از دوران مغول در ایران متداول شد و تا اوایل قرن حاضر خورشیدی نیز، متداول بوده‌ است. این گاه‌شماری به جهات بسیار، شبیه به گاه‌شماری چینی- اویغوری به نظر می‌آید.
نمونه‌هایی از این تقویم در کتیبه‌های اورخون استفاده شده‌ است و بعدها از سوی ترکان به سایر مناطق برده شده‌ است، بدین جهت به تقویم ترکی، نیز معروف شده‌ است.
در هر صورت بشر از دیرباز تا امروز به ویژه مردمان خاورمیانه که ما ایرانی‌ها نیز جزو آن‌ها هستیم به نمادها باور داریم. و دوست داریم که از این نمادها برای خودمان معنی درست کنیم امید که سال جدید سالی باشی به دور از اتفاقات بد سال‌های اخیر.
استان کرمان با اتمام منابع معدنی آن به خاک سیاه می‌نشیند
استاندار کرمان گفت: منابع استان کرمان در حال برداشت و خام فروشی به روش‌های مختلف است و با اتمام این مواد معدنی، استان به خاک سیاه می‌نشیند.
علی زینی‌وند در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان که با حضور محمد رضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و معاونین عمرانی و اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران استان کرمان در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد اظهار داشت: دستگاه قضایی حمایت بسیار خوبی نسبت به مسائل توسعه‌ی استان دارد و باعث تحرک بیشتر مدیران می‌شود که جای تقدیر دارد.
وی با بیان این‌که برنامه‌ریزی لازم در حال انجام است تا بخش‌های مغفول سرمایه‌گذاری در استان فعال شود گفت: توسعه متوازن اقتصادی استان در دستور کار است و اتاق بازرگانی کرمان زحمات زیادی کشیده و صاحب ایده است.
استاندار کرمان با اشاره به این‌که طرح‌های ارائه شده را باید دسته‌بندی و به سمت اجرا برویم افزود: چشم‌انداز توسعه استان و کم‌بودهای زیرساختی این چشم‌انداز در حال پیگیری است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1241252
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
594
1176
1770
1231446
7087
15244
1241252

آی‌پی شما: 18.218.234.83
امروز: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403