یک‌سد و هفتاد و چهارمین شماره‌ی هفته نامه یک صفحه منتشر شد

در این شماره می‌خوانید:


گفت‌وگوی اختصاصی با سحر نخعی‌فر نقاش
هنر و آموزش هنر تا جایی که امکان دارد باید آزاد و رها باشد
سید حمید میرحسینی
برای شروع خلاصه‌یی از فعالیت‌های هنری خود را برای ما تعریف کنید.
مدرک کارشناسی نقاشی از دانشگاه باهنر کرمان و کارشناسی ارشد ارتباط تصویری از دانشگاه علم و فرهنگ تهران دارم.
در چند نمایشگاه گروهی شرکت کردم از جمله: نمایشگاه به تماشای بهار موزه صنعتی کرمان سال ۱۳9۶ و ۱۳۹۷، نمایشگاه ۶ روز ۶ گالری اردی‌بهشت ۱۳۹۷ در گالری هومر و نمایشگاه گروهی فصل پنجم گالری هومر ۱۳۹۷ و نمایشگاه عکاسی در دانشگاه هنر و معماری صبا سال ۱۳۹۵.
دارنده مدرک خوش از انجمن خوش‌نویسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
در مدت زمان کوتاهی که برای ارشد به تهران رفتم موفق به کسب رتبه برتر پوستر و عکاسی در دوسالانه محرم شور شین در باغ موزه قصر شدم، از طرف دانشگاه ورکشاپ کالیگرافی برگزار کردم و رتبه برگزیده طراحی بیلبورد دانشگاه علم و فرهنگ شدم و هم‌چنین در دومین همایش بین المللی هنر متعهد شرکت کردم و در نمایشگاه بین المللی هنرهای تجسمی محیط زیست با روی‌کرد بازیافت موفق به نمایش گذاشتن عکس‌ها و نقاشی‌هایم شدم در همین مدت کوتاه داشتم پله‌های طرقی طی می‌کردم نسبت به فضای باز و پیش‌رفت‌گر پایتخت که کرونا قد علم کرد و به کرمان برگشتم.
سرمقاله ...
دروغ یا حقیقت
سردبیر
اصولاً در حرکت جهان سرمایه داری مشخصه آن بی تردید حزب رشد سرمایه است.
چون سرمایه اگر در حال رشد دائم نباشد مرگش حتمی است.
به قول راوی سرمایه داری، آدم تاجر همه چیزش قیمتی دارد و فروختنی است و همین است که در اصول جوامع سرمایه داری حقیقت و خواسته ایجاد از زیاد سرمایه است و این‌که به جای چند میلیون مشتری چندین میلیون مشتری را جذب کنی.
این کار است که اگر بخواهیم ملاک عمل قرار دهیم سرمایه داری باید به هر صورتی که می‌تواند حریف و رقیب را از میدان شهرت بیرون کند و خودش را فربه‌تر نماید.
پس در این نبرد نا گفته شاید تحویل آن تند روان سیاسی و عقیده گرا هدف مسیر را توجیح می‌کند.
یعنی شما اگر به عنوان یک حرف که از قبل قبولش کردی بخواهی به آن طرف حرکت کنی همه موانع را از سر راه بر می‌دارند و تا به خواسته خودشان قائل شوند. به همین دلیل این ردیف توجیح به دست آوردن سرمایه و به خصوص وقتی که در شرایطی باشی که شاید بر اثر قدرت گرایی حریفان به نسبت به کارت بیش‌تر حساسیت خواهند داشت.
بی شک تو راهم ترغیب می‌کند که در این راه جنگ نا نوشته که بعضی حالتش از جنگ اصلی هم ویران کننده‌تر خواهد بود و در این مسیر است که چون طرفی که  محبت درباره او در واقع قدیم است. شاید در این راه پاگذاشته باشد.
برای درگیر کردن جهان و رشد سرمایه‌ی خودش و این در واقع کشور چین است که بعد از انتشار ویروسی که در این کشور پیدا شد و ناگهان ظرف 3 ماه جهانگیر شد ولی چون در شهر ووهان چین این ویروس پیدا شد و هرگز چین توضیح درستی در این مورد نداد و بعد از ۱ سال از سازمان جهانی بهداشت به آن مکان رفتنید و بعد از ۱ سال اعلام کردند که جعبه شیمی شروع پخش این ویروس بوده است ولی شواهد زیادی وجود دارد که شاید این ویروس ساخته آزمایشگاهای چینی باشد. چون در همان مکان بزرگ‌تر موسسه تحقیقاتی ویروس شناسی وجود دارد و چون خود چین به نسبت این اتفاق کشته‌یی نداشته باشد. البته بماند که نه چین، نه روسیه و نه کره شمالی هیچ اطلاعات درستی برای تلفات این ویروس ندارد درستی نداشته باشد و فقط شایعه‌یی است که غیر از اولین گرفتاران را از زندگی ساقط کرده است و کره هم هرکسی که مشکوک به این مسأله بود کشته شد.
شاید اولین افرادی که از ووهان گرفتار شدند و باعث پخش آن شدند افرادی بودند از چین به عنوان طلاب دینی وارد ایران شدند. در قم و این شروع کار بوده است که بعداً مشخص شد از همان شهر به جای دیگری رسوخ کرده است. واقعیت این است که چین عمدی در این کار داشته یا خیر؟!
... یادداشت هفته
رسانه و فضای مجازی
مدیر مسوول
فضای مجازی فضایی تئوری است که ارتباطات کامپیوتری در آن رخ می‌دهد. این واژه در دهه‌ی ۱۹۸۰ وارد ادبیات علمی ـ تخیلی شد و شاغلان در زمینه‌ی کامپیوتر و علاقه‌مندان، به ‌سرعت آن را به کار بردند و در دهه‌ی ۱۹۹۰ رایج شد. در این دوره، استفاده از اینترنت، شبکه و مخابرات دیجیتال سریعاً در حال رشد بود و لفظ «فضای مجازی» می‌توانست بسیاری از ایده‌ها و پدیده‌های نوظهور را مستقیم و غیر مستقیم، نمایندگی کند. لفظ مادرِ فضای سایبر، سایبرنتیک است که از یونانی باستان به‌ معنای فرماندار یا راننده مشتق شده است، واژه‌یی که نوربرت وینر برای کار پیشگامانه‌اش در مخابرات الکترونیک و علم کنترل به‌کار برد اما واژه‌ی رسانه در زبان فارسی واژه‌ی نسبتاً جدیدی محسوب می‌شود. این واژه که گاه به معنای مفرد و گاه به معنای جمع به کار می‌رود، معادلی برای واژه‌ی Medium رسانه و نیز Mediaرسانه‌ها است. همان‌طور که از واژه‌ی رسانه هم مشخص است، مأموریت رسانه، رساندن است: رساندن حرف‌ها و پیام‌ها و دیدگاه‌های من و شما به فرد یا افراد دیگر.
پس می‌توان گفت رسانه از گذشته تا امروز از دود آتش و کبوتر نامه‌بر تا روزنامه، سینما و رادیو، تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های کامپیوتری گسترش پیدا کرده است.
مستقل از تاریخچه‌ی این واژه، امروزه معمولاً آنچه به عنوان رسانه در گفت‌وگوها، مقالات و نوشته‌های ما مورد استفاده قرار می‌گیرد، به رسانه‌های ارتباطی اشاره دارد.
رسانه گروهی یا رسانه جمعی به رسانه‌هایی گفته می‌شوند که فرستنده به وسیله‌ی آن‌ها می‌تواند پیام خود را به حجم وسیعی از مخاطبان برساند و این دو آنقدر در هم تنیده شده‌اند که می‌توان در بسیار مواقع و موارد به جای هم از آن‌ها استفاده کرد. آیا واقعاً فضای رسانه‌ی کاغذی در حال انقراض است؟!

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1241525
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
867
1176
2043
1231446
7360
15244
1241525

آی‌پی شما: 18.116.62.45
امروز: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403