یک‌سد و هفتاد و پنجمین شماره‌ی هفته نامه یک صفحه منتشر شد

در این شماره می‌خوانید:

گفت‌وگوی اختصاصی با محیا میرزایی میرحسینی گرافیست
در گرافیک وظیفه برقراری ارتباط به عهده خود اثر است


بهادر میرحسینی
خودتان را معرفی کنید.
محیا میرحسینی کارشناسی گرافیک از دانشگاه آزاد کرمان هستم.
چند سالی با شرکت‌های خصوصی و دفاتر فنی مهندسی به صورت خصوصی کاراهای طراحی گرافیکی انجام می‌دادم و یک سری کارهای دانش‌جویی انجام دادم.
نزدیک به 2 سال هم هست به کارهای هنر آبستره رزین و اکریلیک علاقه پیدا کردم و شروع به کار کردم و دارم ادامه می‌دهم.
علت و انگیزه علاقه به این رشته هنری چه بود؟
من از بچگی به هنر علاقه داشتم. هر وقت که کاری را انجام می‌دادم خیلی لذت می‌بردم. اطرافیانم من را تشویق می‌کردند. من هم برای ادامه کار بیش‌تر انگیزه می‌گرفتم تا این‌که رشته تحصیلی را گرافیک انتخاب کردم و ادامه دادم؛ جذابیت و تنوع کارها خیلی بالاست مخصوصاً کارهای آبستره اکریلیک که هیچ کدام مشابه هم نمی‌شوند و من عاشق همین تنوع هستم.
دستگاه‌های علمی ما به علوم انسانی وقعی نمی‌نهند
رضا داوری اردکانی در افتتاحیه مدرسه عالی علوم انسانی روزگار نو با بیان این‌که دستگاه‌های علمی ما به علوم انسانی وقعی نمی‌نهند، گفت: ما نیازمند این هستیم که دانش را در جای خود قرار دهیم.
آیین افتتاحیه مدرسه علوم انسانی روزگار نو، صبح روز چهارشنبه ۸ آبان با حضور رضا داوری اردکانی و محمد رجبی برگزار شد.
رضا داوری اردکانی، در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت افتتاح این مدرسه علوم انسانی گفت: مدرسه روزگار نو آغاز خوبی است گرچه چند بار است که این آغاز تکرار می‌شود و این نشانه همت دوستان من است که مشکلات آن‌ها را از راه باز نمی‌دارد و دوباره به کاری اهتمام کردند که از ۲۰ سال پیش می‌خواستند انجام دهند.
رییس فرهنگستان ادامه داد: علم به معنای عام لفظ (علم به معنای حکمت باشد یا در رأس آن حکمت باشد) باید حلال همه مشکلات باشد و ما باید به علم وفادار باشیم.
غربی ها با تأسیس علوم اجتماعی معنی تاریخ را تغییر دادند
عضو شورای عالی مدرسه علوم انسانی روزگارنو افزود: شعارهای این مدرسه امیدوار کننده است. هر طرح و نامی انسان را یاد چیزی می‌اندازد. وقتی روزگار نو را دیدم یاد مجله ای افتادم که مرحوم عباس اقبال آشتیانی آن را پایه گذاری کرد. ما همیشه علم تاریخ داشته ایم. اما غربی‌ها که علم اجتماعی را تأسیس کردند، معنی تاریخ را نیز تغییر دادند. در فرهنگ غربی، تاریخ یک امر نو است. فکر تاریخی به عنوان یک تز و یک نظر و یک طرح که یک سیستم و فکری را بنیان گذاشت، وجود نداشت.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1242420
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
329
1433
2938
1231446
8255
15244
1242420

آی‌پی شما: 18.191.5.239
امروز: سه شنبه، 18 ارديبهشت 1403