دستگاه سخن پراکنی بی طرف؟!

سردبیر
پخش همگانی، سخن‌پراکنی، همه‌فرستی یا رسانه در تعاریف مخابراتی و ارتباطات رادیویی پخش و انتشار پیام‌های شنیداری و / یا دیداری به مخاطب است.


مخاطب می‌تواند عموم مردم یا زیرمجموعه‌ی نسبتاً بزرگی از کل، مثلاً کودکان یا جوانان باشد. سخن‌پراکنی بخش بسیار بزرگی از رسانه‌های گروهی را می‌سازد.
بخش فارسی بی‌بی‌سی، زیرمجموعه‌یی از سرویس جهانی بی‌بی‌سی است که به زبان فارسی از طریق رادیو، اینترنت و تلویزیون، فعالیت خبری و رسانه‌یی می‌کند. هم‌اکنون رزیتا لطفی ریاست این بخش را بر عهده دارد.
این شبکه با بودجه 4/23 میلیون دلاری وزارت امور خارجه و مشترک‌المنافع بریتانیا اداره می‌شد اما از آوریل ۲۰۱۴، هزینه آن از طریق حق اشتراک تلویزیون در بریتانیا تأمین می‌شود. البته بخش فارسی بی‌بی‌سی مدعی‌ است که با وجود این، روی‌کرد مستقلی نسبت به وزارت امور خارجه انگلیس راجع به روی‌دادها دارد. در حالی که برخی رسانه‌های ایرانی معتقدند بودجه این سازمان از سوی ارگان‌های دولتی انگلیس تأمین می‌شود و برای راه‌اندازی بی‌بی‌سی فارسی بیش از ۲۶۵ میلیون پوند هزینه شده است رسانه‌های ایران، بخش فارسی بی‌بی‌سی را به عنوان اهرمی علیه منافع و امنیت ملی ایران قلم‌داد می‌کنند. این در حالی است که بخش فارسی و عربی این رسانه بر خلاف بسیاری زبان‌های دیگر به صورت رایگان پخش می‌شود.
اقدام بنگاه سخن پراکنی BBC و برخی نهادهای به ظاهر مستقل دولت انگلستان در رابطه با مسایل داخلی ایران مطرح و مورد توجه است.
عده‌یی ار فعالین رسانه‌یی و سیاسی داخل و خارج از ایران از طیف‌های مختلف بر این باور هستند بعید نیست که این اقدام، اهداف دیگری را نیز دنبال کند که آزمون حساسیت مسوولان و مردم ایران نسبت به این نوع اقدامات باشد.
احترام به حاکمیت ملت‌ها، دولت‌ها و محترم شمردن آن از حقوق مسلم هر کشور و از قواعد شناخته شده در عرف بین المللی می‌باشد و از همین رو، دخالت در امور کشورهای دیگر تحت هر عنوان و بهانه‌یی ناپسند است.
از دیگر سو در جریان انقلاب اسلامی ۱۳۵۷، بسیاری از مردم ایران به علت انتقاد سنگین این رسانه علیه حکومت پهلوی دوم و حمایت از جریان‌های انقلابی و اسلام‌گرایی و شخص امام خمینی (ره) نام مستعار ... بی‌بی‌سی را به این رسانه نسبت دادند.
گفت‌وگوی اختصاصی با سارا خان بابا کارآفرین برتر سال‌های 1392 تا امروز
رشته تراش سنگ درآمدزایی و ارزش افزوده زیادی دارد
بهادر میرحسینی
ابتدا بیوگرافی خود را بیان کنید.
متولد 1360 در بم. دوران ابتدایی را در بم گذراندم و سپس به کرمان آمدم و در رشته تجربی تحصیل کردم.
کارشناس معدن، مدرس رشته گوهرشناسی، گوهر تراشی و طراح جواهرات، کارآفرین برتر استان و فعال صنایع دستی.
کار خود را به طور جدی از سال 1390 در سازمان فنی و حرفه‌یی استان کرمان و هم‌چنین دانشگاه علمی کاربردی زغال سنگ شروع کردم. دوران کودکیم را در بم گذراندم و از همان دوران علاقه و استعداد ذاتی به هنر و کارهای دستی داشتم. به هم‌راه برادرم به طبیعت گردی می‌رفتیم و همیشه رنگ و زیبایی سنگ‌ها برایم جذابیت داشت و به واسطه قبولی برادرم در دانشگاه شهید باهنر کرمان به این شهر آمدیم و در این‌جا با اشخاص زیادی آشنا شدم و این آغاز دوره‌ی جدیدی در زندگی بنده بود.
گفت‌گوی اختصاصی با رضا حقانیت؛ طراح، گرافیست و کارتونیست
امیدوارم هنر جزیی از زندگی ما باشد
سید حمید میرحسینی
برای شروع خلاصه‌یی از فعالیت‌های هنری خود رو برای ما تعریف کنید.
رضا حقانیت هستم. کارشناسی گرافیک دانشگاه شهید رجایی تهران، از سال 87 وارد هنرستان هنرهای زیبای کرمان شدم و از سال 91 به صورت جدی با هنر کارتون و کاریکاتور آشنا شدم. از این رو سعی کردم روزانه با توجه به اتفاقات روز و دغدغه‌های شخصی آثاری را طراحی کنم و در بعضی از مجله‌ها، روزنامه‌ها و هفته نامه‌ها از جمله هفته نامه یک صفحه به چاپ برسانم و بعضی از آثار را در سایت‌های خبری و فضای مجازی به اشتراک بگذارم. اگه بخواهم مختصر در مورد آثارم توضیح بدهم همیشه سعی کردم اتفاقات روز را با نگاهی واقع بینانه، اغراق آمیز و گاهی طنز آمیز نقد کنم. البته به صورت تصویری.
همان‌طور که خودتان می‌دانید کار یک کارتونیست نقد است اما به صورت بصری از این رو شد که به اخبار اعتیاد پیدا کردم و خبرهایی را که بازخورد و اهمیت بیش‌تری در بین مردم دارند به تصویر کشیدم.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1239765
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
283
974
283
1231446
5600
15244
1239765

آی‌پی شما: 18.188.218.184
امروز: یکشنبه، 16 ارديبهشت 1403