عصری با اسد الله صورتگر

اسد الله صورتگر و شاه‌کارهای پشت‌پرده

نشست نقد و بررسی عصری با اسد الله صورتگر با شرکت مدعوین مورخ چهارشنبه ۱۰ دی ماه ۱۳۹۹، ساعت ۱۸ در کتاب‌سرای یک صفحه، خیابان آبنوس، نبش آبنوس ۱۴ با مجری‌گری سحر شریفی برکزار شد.

ابتدا  منصور میرحسینی ضمن خوش آمدگویی به حضار به بیان کوتاهی از هنر پرداخت و سپس به ذکر خاطراتی از اسد الله صورتگر پرداخت. وی که از شاگردان استاد بود و به تشویق وی در یک مسلبقه نقاشی در رشته سیاه قلم شرکت کرد و رتبه دوم را به دست آورد. سپس استاد میربهاالدین محمدی راد استاد و مدرس نقاشی و طراحی ضمن عنوان خاطره‌یی از آشنایی خودش با ایران بهشتی همسر اسد الله صورتگر و مالک و مدیر نگارخانه صورتگر پرداخت. در ضمن به ذکر لزوم هنر اشاره کرد. سپس سید رضا میرحسینی مشاور رسانه‌یی شهردار کرمان به لزوم هنر در همه‌ی دوران اشاره کرد و به لزوم بیش‌تر هنر در عصر حاضر اشاره کرد. بعد از میرحسینی ناصر شجاعی کوتاه به نقش نگارخانه صورتگر در اشاعه‌ی هنر پرداخت و در پایان علی ملازاده مدرس داستان نویسی نیز به لزوم برگزاری جلسات نقد و بررسی تأکید کرد. وی گفت: به عنوان یک مخاطب عام در مقوله‌ی نقاشی با استفاده سبک رآل مشکل دارد و این مقوله نیز نیاز به بازنگری دوباره دارد. وی گفت: برگزاری جلسات نقد و بررسی بسیار مهم‌تر از برگزاری جلسات نکوداشت و بزرگ داشت است. ایران بهشتی همسر اسد الله صورتگر و مالک و مدیر نگارخانه صورتگر که قرار بود در این جلسه حضور پیدا کند به دلیل کسالت نتوانست شرکت کند.
در پایان نیز پوستر یکی از کارهای استاد صورتگر که به وسیله‌ی ایران بهشتی تهیه شده بود با مهر و امضای بهادر میرحسینی مدیر مسوول هفته نامه یک صفحه و مدیر کتاب سرای یک صفحه به حضار هدیه داده شد. این پوستر نقاشی شاه نعمت الله ولی است که استاد از تصویر چهره خود در این استفاده کرده است.
عکس: بهادر میرحسینی

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1239766
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
284
974
284
1231446
5601
15244
1239766

آی‌پی شما: 3.15.156.140
امروز: یکشنبه، 16 ارديبهشت 1403