یک‌سد و هفتاد و یکمین شماره‌ی هفته نامه‌ی یک صفحه منتشر شد

در این شماره می‌خوانید:

محسن جلال‌پور مرد اقتصاد کرمان
مدیر مسوول
محسن جلال‌پور متولد ۱۳۴۲، در شهر کرمان است.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد ام‌بی‌ای، مدیریت ارشد کسب و کار یعنی درجه‌ی کارشناسی ارشد در رشته مدیریت و اعلی درجه علمی حرفه‌یی در رشته تجارت است. فعال اقتصادی و نایب رییس دوره هفتم و رییس سابق دوره هشتم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران است. وی چند دوره رییس اتاق کرمان و ریاست انجمن پسته را در کارنامه خود دارد. وی از یک خانواده تاجر که قرن‌های متمادی در بازار و بخش خصوصی فعال بوده‌اند می‌باشد که صاحب حدود ۴۰۰ هکتار زمین کشاورزی و باغات پسته است. علاوه بر این دارای مالکیت شرکتی است که حدود یک ‌چهارم محصول پسته مغز سبز دنیا را تولید و صادر می‌کند.
جلال‌پور که از ۲۴ خرداد ماه سال ۱۳۹۴ رییس اتاق ایران بود، ۱۰ امرداد ماه سال ۱۳۹۵ یعنی کمی بیش از 1 سال بعد که اتفاقاً انتخاب وی هم مورد استقبال و هم باعث تعجب بسیاری شده بود به دلیل بیماری قلبی از ادامه کار خود در این سمت کناره‌گیری کرد. ریاست وی بر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به سال‌ها تسلط عسکراولادی و حزب موتلفه پایان داد. هرچند وی ارتباط کاری و تجاری خود را با عسکراولادی قطع نکرد اما این اتفاق می‌توانست نقطه عطفی در تجارت ایران به خصوص در بخش خصوصی باشد. وی گفته بود: پزشکان کار سنگین و پرتنش را برای او اکیدأ ممنوع کرده‌اند. هرچند ابتدا اعضای هیأت رییسه اتاق ایران این استعفا را نپذیرفتند اما در نهایت ۳۱ امرداد ماه سال ۱۳۹۵ این استعفا پذیرفته شد. هرچند عده‌یی به وی لقب ژنرال اتقصادی داده بودند اما من به شخص ترجیح می‌ذهم او را مرد اقتصاد کرمان بنامم. به چندین دلیل و مهم‌ترین آن شناخت روش کار با رسانه‌ها است. کاری که اکثر فعالین اقتصادی و تجاری کرمان بلد نیستند.
برای چه آمده‌ایم؟
سید حمید میرحسینی
خوب است آدمی جوری زندگی کند که آمدنش چیزی به این دنیا اضافه کند و رفتنش چیزی از آن کم... !
حضور آدمی باید وزنی در این دنیا داشته باشد.
باید که جای پایش در این دنیا بماند.
انسان خوب است که انسان بماند و انسان‌تر؛ از دنیا برود.
نیامده‌ایم تا جمع کنیم، آمده‌ایم تا ببخشیم، آمده‌ایم تا عشق را؛ ایمان را، دوستی را با دیگران قسمت کنیم و غنی برویم.
آمده‌ایم تا جای خالی را پر کنیم که فقط و فقط با وجود ما پر می‌شود و بس!
بی حضور ما نمایش زندگی چیزی کم داشت.
آمده‌ایم تا بازیگر خوب صحنه‌ی زندگی خود باشیم ...
پس بهترین بازی خود را به نمایش بگذاریم.
در این‌جا باید اشاره کنم که بی اغراق مهندس محسن جلال پور از جمله افرادی است که مصداق انسانیت به معنای واقعی کلمه است. قلب بزرگ برای مهربانی و منش وسیع برای عشق ورزیدن به دیگران که حاصل تلاشش سدها پروژه در حوزه‌های مختلف می‌باشد. این را بگویم لیست فعالیت‌های کارآفرینی و خیرخواهانه مهندس در این مطلب کوتاه نمی‌گنجند ولی به زودی مستند متولد خرداد که حاصل تلاش 5 ساله گروهی از دوستان برای ثبت این فعالیت‌ها است به زودی آماده نمایش می‌شود و من چه خوش‌بختم که بخش کوچکی از این پروژه بودم. وی را مصداق معدنی می‌دانم که در این سال‌ها هر چه از آن استخراج می‌کنم به انتها نمی‌رسد و این همان گستردگی فعالیت‌های وی را نشان می دهد که بسیار برای من جذاب و عجیب است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1239777
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
295
974
295
1231446
5612
15244
1239777

آی‌پی شما: 18.191.46.36
امروز: یکشنبه، 16 ارديبهشت 1403