رسانه‌های هندی از سوی سفارت چین سانسور می‌شوند

تایوان دولت چین را به سانسور کردن محتوای رسانه‌های هند متهم کرد.

بنا بر اعلام رسانه‌های تایوانی، سفیر چین در دهلی‌نو از رسانه‌های هند خواسته است تا از تبلیغات سیاسی درباره تایوان پرهیز کنند و به اصل چین واحد احترام بگذارند.
پیش‌تر روزنامه‌های هند تبلیغاتی را به مناسبت روز ملی تایوان چاپ کرده بودند.
این هشدار سفیر چین کم‌تر از سه ماه پس از درگیری‌های مرگ‌بار میان نیروهای هند و چین در مرز مورد مناقشه در هیمالیا، نشان می‌دهد که احساسات هندی‌ها مقابل چین مملو از انزجار است.
اعتراض چین پس از آن مطرح شد که پیام‌های تبلیغاتی دولت تایوان در روزنامه‌های مطرح هندی منتشر شد؛ محتوای این تبلیغات گرامی‌داشت روز ملی این جزیره خودگردان بود.
پکن تایوان را یکی از استان‌های خود قلم‌داد می‌کند. سفارت چین در هند بیانیه‌یی خطاب به رسانه‌های هندی ارسال کرده است که در آن می‌خوانیم: «سفارت چین به دوستان رسانه‌یی یادآور می‌شود که تنها یک چین در جهان وجود دارد و آن جمهوری خلق چین است. امیدواریم رسانه‌های هندی هم نگاهی همانند موضع دولت هند در قبال مسأله تایوان داشته باشند و اصل چین واحد را نقض نکنند.»
ژوزف وو، وزیر خارجه تایوان در پیامی توییتری در واکنش به این سانسور نوشت: «هند بزرگ‌ترین دموکراسی روی زمین با مطبوعات زنده و آزادی برای مردمش هست اما به نظر می‌رسد که چین کمونیست تمایل دارد تا با تحمیل سانسور، به این کشور نیز فشار آورد.»

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1232609
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
433
730
1163
1221950
13688
16017
1232609

آی‌پی شما: 3.144.98.13
امروز: دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403