یک‌سد و شصت و دومین شماره‌ی هفته نامه یک صفحه منتشر شد

در این شماره می‌خوانید:
۷۰ درسد بازنشستگان تأمین اجتماعی حداقل بگیرند
بازنشستگان تأمین اجتماعی هم‌چنان منتظر افزایش حقوق سال ۹۹ هستند، این در حالی است که شرایط بازنشستگان کشوری، در همان روزهای نخست سال جدید، تعیین تکلیف شد.


موضوع افزایش حقوق و مستمری دوران بازنشستگی، یکی از دغدغه‌های اصلی قشر سپید موی جامعه است. مردان و زنانی که روزهای گرم و سرد زیادی را با هزاران مشکل و استرس دوران کاری پشت سر گذاشته و حالا انتظار دارند، روزهای آرام و بی دغدغه‌یی داشته باشند.
قتل ناموسی ریشه در فرهنگ و تاریخ دارد
معمولاً هر ساله بین ۱۵ تا ۲۰ قتل ناموسی در اردن گزارش می‌شود و در اغلب موارد قربانیان زنان و دختران هستند. در اردن با استناد به قانون پیشگیری از وقوع جرم تصویب شده در سال ۱۹۵۴، زنانی که در معرض خطر جانی قرار دارند می‌توانند برای مدت نامحدود بازداشت شوند. بر این اساس دولت اردن سدها زن و دختر را برای حفظ جان‌شان و با هدف در امان بودن از خطر کشته شدن به دست اعضای خانواده‌ در زندان‌های زنان محبوس می‌کند.
گرچه قوانین اردن برای قتل، مجازات اعدام یا حبس ابد را در نظر گرفته‌اند، سیستم قضایی آن کشور در مواجهه با جرایم ناموسی ضعف‌هایی دارد.
سخنی با نمایندگان مردم در مجلس
مسعود طوفان /  فعال رسانه و مدرس دانشگاه
فعالیت مجلس یازدهم، امید و انرژی تازه‌یی برای تحول و پیش‌رفت در کشور ایجاد کرده است و مردم امید دارند پاسخ‌گویی و مسوولیت پذیری را به عنوان یکی از تغییرات اساسی در این دوره شاهد باشند.
با شروع به کار مجلس یازدهم و آغاز فعالیت نمایندگان مردم استان، امید و انرژی تازه‌یی برای تحول و پیش‌رفت ایجاد شده است؛ از سوی دیگر اوضاع و احوال و شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی منجر به تغییر در نیازهای توسعه‌ استان شده است؛ حرکت به سمت توسعه متوازن، تغییر روش‌های تولید ثروت و کسب و کار، امنیت پایدار، رشد هوشمندی اجتماعی و از همه مهم‌تر توجه به شاخص‌های نرم افزاری حکم‌رانی نظیر شفافیت، پاسخ‌گویی و مسوولیت پذیری از مهم‌ترین این تغییرات محسوب می‌شوند.
محمود موسوی مجد که بود و چرا اعدام شد؟
محمود موسوی مجد که به دلیل جاسوسی و وطن فروشی به اعدام محکوم شده بود، به طناب دار آویخته شد.
حکم جاسوس محمود موسوی مجد که به اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.
این خبر در حالی منتشر شد که وکلای سه نفر از محکومان به اعدام در حوادث آبان ۹۸ اعلام کردند دیوان‌عالی کشور درخواست بررسی مجدد پرونده موکلین آن‌ها را پذیرفته است و اجرای حکم آن‌ها متوقف شده است. احکام باعث شد، کاربران در شبکه‌های اجتماعی روایت متفاوتی از دستگاه قضائی به عنوان قوه عاقل مقتدر را منتشر کنند که در جایی سعی می‌کند به عدل و انصاف حکم کند و به جنجال سازی‌های خارجی هم پاسخ صریح و قاطع می‌دهد و در عین حال گوش شنوایی برای افکار عمومی داخل کشور است.
ماسک یا طلق محافظ، کدام یک برای جلوگیری از ابتلا به کرونا موثرتر است؟
در حالی که همه‌گیری کرونا هم‌چنان در حال یکه‌تازی است و شهرها و کشورهای مختلف جهان را درگیر خود کرده است، دولت‌ها شهروندان را برای مقابله با بیماری کووید۱۹ به رعایت اصول بهداشتی نظیر شستن مرتب دست‌ها و پوشاندن صورت با ماسک تشویق می‌کنند.
هرچند در دستورالعمل‌های صادره از سوی شماری از کشورها، پوشیدن طلق محافظ در کنار ماسک به عنوان عاملی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا آمده است؛ با این حال دانشمندان درباره میزان کارآیی آنان دچار اختلاف نظر هستند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1244715
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
51
325
930
1239482
10550
15244
1244715

آی‌پی شما: 3.145.54.7
امروز: پنج شنبه، 27 ارديبهشت 1403