پیرترین دانش‌جوی ایتالیا در ۹۶ سالگی فارغ‌التحصیل شد

جوزپه پاترنو دانش‌جوی ۹۶ ساله ایتالیایی که پیرترین دانش‌جوی ایتالیا به شمار می‌‌رود با موفقیت در امتحانات، مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه دریافت کرد.


پاترنو هر چند به گفته خودش با عشق به کتاب‌ها بزرگ شده بود اما هیچ وقت شانس آن را که در دانشگاه تحصیل کند نیافته بود. او با اشاره به ثبت نام در رشته تاریخ و فلسفه دانشگاه پالرمو در دهه ۹۰ زندگی می‌گوید: «به خودم گفتم یا الآن یا هیچ وقت و بعد تصمیم گرفتم در سال ۲۰۱۷ ثبت نام کنم.»
وی اضافه کرد: «من می‌فهمیدم که ممکن است برای اخذ یک مدرک سه ساله کمی دیر باشد اما به خودم گفتم بگذار ببینیم می‌توانم از پس‌اش بربیایم یا نه.»
روز چهارشنبه او با کسب نمرات درخشان و رتبه اول در کلاس مورد تمجید فبریتزیو میچاری رییس دانشگاه قرار گرفت. فرانچسکو ریزوتو، استاد جامعه شناسی دانشگاه پالرمو نیز وی را «نمونه‌یی برای دانش‌جویان جوان‌تر» خواند.
کلاس‌های نهایی درس پاترنو به دلیل همه گیری کرونا به صورت ویئوکنفرانس برگزار می‌شد.
پاترنو که در سال‌های قبل از «رکود بزرگ» اروپا در دهه ۳۰ م به دنیا آمده است و در خانواده‌یی فقیر بزرگ شده بود، تنها توانسته بود از تعلیمات ابتدایی برخوردار شود.
او می‌گوید: «دانش هم‌چون یک کیف دستی است که می‌توانم با خودم حمل کنم. این یک گنج است.»
وی درباره این‌که بعد از اتمام تحصیل اکنون چه برنامه‌یی برای آینده دارد گفت: «پروژه من این است که خودم را وقف نوشتن کنم. می‌خواهم تمام متونی را که شانس خواندن‌شان را نداشته‌ام درنوردم. این هدف من است.»

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1244100
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
66
129
315
1239482
9935
15244
1244100

آی‌پی شما: 3.16.54.63
امروز: سه شنبه، 25 ارديبهشت 1403