رسانه‌ها نیاز به آزادی عمل دارند

۵ لایحه جدید فضای مجازی در حال تدوین است

وزیر ارتباطات و فن‌آوری گفت: رسانه‌ها نیاز به آزادی عمل دارند اما در چارچوب‌های سنتی با آن‌ها برخورد می‌شود.

محمدجواد آذری جهرمی درباره‌ی ۵ لایحه جدید فضای مجازی و این‌که این لایحه چه زمانی اجرایی خواهد شد، گفت: لایحه‌ی جدید فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی در حال بررسی است و باید گفت: بحث رسیدگی به فضای مجازی کاملاً جدی است.
وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ادامه داد: چارچوب‌های قانونی مورد نیاز برای فضای مجازی در قالب ۵ لایحه تدوین شده است که یک لایحه‌ی آن در دولت مطرح است و ۴ لایحه‌ی دیگر در مرحله‌ی مقدماتی است که با مجلس به اشتراک گذاشته‌ایم و کمیسیون فرهنگی در حال رسیدگی است تا به جمع بندی برسد.
وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که آیا قرار است در فضای مجازی محتوا محدود و مرزبندی شود، گفت: در حال حاضر بحث چارچوب‌هاست، امروز تجارت، حمل و نقل و بسیاری از کسب و کارها به فضای مجازی آمده‌اند و نیاز به مقررات جدید دارند.
آذری جهرمی افزود: برخی از مقررات باید حذف شود. حقوق افراد در فضای مجازی و مسایل این‌چنینی نیاز به چارچوب دارد که در کشور ما وجود ندارد، فقدان همین امر کسب و کارها را دچار مشکل می‌کند. به طور مثال رسانه‌ها نیاز به آزادی عمل دارند که با چارچوب‌های سنتی با آن‌ها برخورد می‌شود.
وی ادامه داد: در حدود مسایل حقوقی و زیر ساختی ۵ لایحه با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس و قوه قضاییه آماده کرده‌ایم که لایحه‌ی حقوق افراد و حریم خصوصی را به مجلس فرستاده‌ایم که آماده طرح در دولت است و ۴ لایحه‌ی دیگر در دست بررسی است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1229335
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
480
685
7385
1220432
10414
16017
1229335

آی‌پی شما: 3.143.9.115
امروز: جمعه، 07 ارديبهشت 1403