پس از استقلال، پرسپولیس هم از آسیا حذف شد

فصل گذشته استقلال بدهی ثبت شده‌ای نداشت و پرسپولیس درگیر چند مورد بدهی از جمله طلب رادوشوویچ بود،

اما هر دو تیم پرطرفدار پایتخت به‌دلیل عدم کسب مجوز حرفه‌ای، از حضور در لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند. حالا به نظر می‌رسد شرایط برای دو تیم امسال برعکس شده است.
استقلال که در زمان قانونی موفق به تسویه حساب با طلب‌کاران خارجی و ارائه اسناد مالی نشد، به احتمال قریب به یقین از حضور در آسیا محروم می‌شود، اما پرسپولیس که در زمان بارگزاری مدارک حرفه‌ای سازی بدهی ثبت نشده‌ای نداشته است، به همان دلایلی که استقلال فصل گذشته حذف شد، حذف خواهد شد.
ماجرا از این قرار است که یکی از شرایط کسب مجوز حرفه‌ای پرداخت بدهی‌های خارجی است، اما AFC برای اعطای مجوز حرفه‌ای به باشگاه‌ها پارامترهای دیگری را هم در نظر خواهد گرفت. پرسپولیسی‌ها که خوشحال از حذف استقلال و جایگزین شدن به جای آن‌ها بودند با یک مشکل بزرگ مواجه هستند و آن هم بحث مالکیت است که به نظر می‌رسد دردسرهای بزرگی برای این تیم ایجاد خواهد کرد.
پس از بررسی اولیه مدارک و تأیید این موضوع که مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مشترک است، کار پرسپولیس هم آسیا تمام شد.
حدود یک سال قبل کمیته حرفه‌ای‌سازی و فدراسیون فوتبال آیین‌نامه‌ای را با توجه به قوانین کسب مجوز کنفدراسیون، تنظیم و به دولت ارائه دادند.
دولت این آیین نامه را تأیید و برای اجرا  در اختیار دو باشگاه و البته سازمان خصوصی‌سازی قرارداد.
در یک‌سال گذشته قرار بود ۵۱ درسد از مالکیت دو باشگاه به مالکیت خصوصی واگذار شود ولی این اتفاق رخ نداد تا الان انتقاداتی از قربان‌زاده صورت بگیرد.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی البته راه فرار زیاد دارد چراکه مورد استقلال و هدر رفتن پول‌های فرابورس، یک مورد موید و زنده برای جلوگیری از واگذاری بیشتر خوانده می‌شود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1240902
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
244
1176
1420
1231446
6737
15244
1240902

آی‌پی شما: 18.218.234.83
امروز: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403