پلمپ ۱۷ مرکز گردشگری به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری

با شدت‌گرفتن فشار جمهوری اسلامی به زنان و دختران برای رعایت پوشش اجباری مدنظر حکومت، رسانه‌های داخلی خبر دادند که ۱۷ مرکز گردشگری به دلیل آنچه که رعایت‌نکردن حجاب گفته می‌شود پلمب شده‌اند.


بر اساس این گزارش‌ها علی‌اصغر شالبافان، معاون گردشگری ایران درباره پلمپ برخی از مراکز گردشگری در ایران گفته: «تاکنون ۲۵۸ مرکز گردشگری ۴۱ تذکر گرفته‌اند و ۱۷ واحد نیز تعلیق شده‌اند.»
او اضافه کرد در تلاش هستند که اماکن گردشگری و اقامتگاه‌ها تا نوروز از پلمپ خارج شوند.
تا کنون گزارش‌هایی از پلمپ چندین مرکز اقامتی در شهر‌های مختلف از جمله هتل سرای عامری‌ها در کاشان، اکو کمپ متین آباد در نطنز اصفهان، نخلستان چاه عروس ابو زیدآباد کاشان، کاروان‌سرای دیر گچین در قم و پارک طبیعت‌گردی در یزد به بهانه «عدم رعایت شئونات اسلامی و عدم رعایت حجاب اسلامی» و همچنین از «نامه تهدیدآمیز به مدیران اقامتی کاشان» منتشر شده است.
از سوی دیگر حرمت الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی هم درمورد پلمپ کردن مراکز و اقامتگاه‌های گردشگری گفته که «دولت سیاست‌های درستی در این مورد اعمال نمی‌کند.»
او گفته چنانچه مسوولان معتقدند که فردی مرتکب خلاف شده، چرا واحدهای گردشگری و اماکن باستانی را پلمپ می‌‌کنند.
رفیعی افزوده: «پلمپ واحد‌های گردشگری و اقامتگاه‌ها لطمه بزرگی به گردشگری وارد و جامعه را تحریک می‌کند. در این شرایط بحرانی جامعه مسوولان با چنین اقداماتی مجدداً مردم را تحریک می‌کنند.»
این در حالی است که تعدادی از مدیران حوزه‌‌های علمیه تهران نیز با ارسال نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، رئیس دولت جمهوری اسلامی خواهان برخوردهای شدیدتر با زنان و دخترانی شدند که حجاب اجباری را رعایت نمی‌کنند.
در این نامه خطاب به ابراهیم رئیسی آمده بود که بیش‌ازپیش برهنگی سرعت یافته و هرچه صبر می‌کنیم، انفعال و عدم اتخاذ تصمیم معین در فضای کشور موج می‌زند. چقدر تلخ هست، وقتی حدود ۳۰ نهاد مسوول کاری نمی‌کنند.
مدیران حوزه‌‌های علمیه تهران همچنین با اشاره به حضور زنان در فضای مجازی بدون رعایت حجاب اجباری، اعمال محدودیت در شبکه‌های اجتماعی و مواجهه با شبکه‌های اجتماعی و توسعه شبکه ملی اطلاعات را ستودند و هشدار دادند که اگر قرار باشد امروز از قانون حجاب عقب‌نشینی کنیم، فردا دلیلی بر پافشاری بر سایر قوانین نداریم.\

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1231770
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
324
1173
324
1221950
12849
16017
1231770

آی‌پی شما: 18.118.150.80
امروز: یکشنبه، 09 ارديبهشت 1403