۵۰۰ زن اجازه تماشای یک مسابقه باشگاهی فوتبال را پیدا ‌کردند

رسانه‌های ایران خبر داده‌اند برای نخستین بار قرار است زنان برای تماشای یک مسابقه فوتبال باشگاهی وارد استادیوم شوند.


مسابقه دو تیم استقلال تهران و مس کرمان که روز پنج‌شنبه ۳ شهریور در استادیوم آزادی برگزار شد و برای نخستین بار در سامانه فروش بلیت برای این مسابقه، جایگاهی مخصوص زنان نیز قرار داده شد. این ظرفیت البته نسبت به ظرفیت ورزشگاه بسیار محدود و تنها ۵۰۰ نفر خواهد بود. ۵۰۰ نفری که قرار بود در بخش کوچکی از طبقه دوم ورزشگاه یک‌سد هزار نفری آزادی بنشینند و بازی تیم محبوب خود را تماشا کنند.
محمد شهیدی، مدیرکل حراست وزارت وزش و جوانان ایران ضمن تأیید این خبر، می‌گوید: «تماشاگران زن از در شرقی و پس از گذر از گیت کنترل بلیت وارد ورزشگاه شده و با اتوبوس‌های تعیین شده به سمت تونل و سکوی ویژه مخصوص تماشاگران خانم منتقل شدند.»
او همچنین در ادامه اضافه کرد که قرار است در هفته‌های آینده با فراهم شدن شرایط و زیرساخت‌های لازم بر تعداد تماشاگران خانم برای حضور در مسابقات لیگ برتر افزوده شود.
سعید فتاحی، معاون ورزشی تیم استقلال هم با تأیید این خبر اعلام کرد که طبق طبق هماهنگی‌های صورت گرفته و اخذ مجوزهای لازم، بانوان هوادار تیم فوتبال استقلال می‌توانند از طریق سایت بلیت فروشی اقدام به خرید بلیت دیدار آبی‌ها مقابل مس کرمان کنند.
در بیانیه رسمی تیم فوتبال استقلال تهران نیز آمده بود: «بانوان محترم از ورودی شرقی ورزشگاه آزادی، پارکینگ شماره ۲۱ می‌توانند وارد ورزشگاه شده و از طریق تونل شماره ۲ در سکوی شماره ۵ مستقر شوند.»
در صورتی که زنان بتوانند برای مسابقه دو تیم استقلال و مس کرمان راهی ورزشگاه آزادی شوند، این نخستین بار در طول سال‌ها خواهد بود که زنان هم مانند مردان می‌توانند یک مسابقه باشگاهی فوتبال را در ایران از نزدیک تماشا کنند.
در سال‌های اخبر فدارسیون جهانی فوتبال، فیفا فشار زیادی روی فدراسیون فوتبال ایران برای رفع مشکل ممانعت از ورود زنان گذاشته و از مسوولان ورزش ایران خواسته بود هرچه سریع‌تر این ممنوعیت برداشته شود. مسوولان ورزشی جمهوری اسلامی همواره نبود زیرساخت‌های لازم را بهانه این تصمیم عنوان کرده‌اند.
هفته گذشته مسوولان سازمان لیگ اعلام کرده بودند با عنایت به زیرساخت‌های ایجاد شده، استادیوم‌هایی که ظرفیت حضور زنان را در خود داشته باشند، می‌توانند اجازه ورود زنان به ورزشگاه را برای تماشای مسابقات لیگ صادر کنند.
تیم فوتبال استقلال تهران روز پنج‌شنبه در حالی به مصاف مس کرمان رفت که در نخستین دیدار خانگی خود در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۲-۰ مغلوب سپاهان اصفهان شد. با این حال در آن مسابقه آبی‌های تهران از حضور هواداران خود محروم بودند و بازی بدون تماشاگر برگزار شده بود.
البته پیش از پیروزی انقلاب اسلامی زنان بدون محدودیت و سهمیه اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را داشتند. در این دیدار شعارهایی از سوی زنان حاضر در سکو به نفع وریا غفوری و دختر آبی سر داده شد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1238760
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
252
1405
7314
1221950
4595
15244
1238760

آی‌پی شما: 18.119.105.239
امروز: شنبه، 15 ارديبهشت 1403