آیا شکاف فعلی در تیم ایران قابل ترمیم است؟

ادامه فعالیت دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به رغم "رد صلاحیت" او توسط کمیته فنی فدراسیون فوتبال ایران و نیز موضع‌گیری تعدادی از بازیکنان تیم ملی برای کنار گذاشته شدن او، علامت سئوال‌های فراوانی را به همراه داشته است.


با توجه به ابراز صریح عدم اعتماد برخی از مسوولان فدراسیون فوتبال ایران، تعدادی از بازیکنان تیم ملی و نیز مقامات ورزش ایران نسبت به دراگان اسکوچیچ، این پرسش مطرح شده است که این سرمربی چگونه می‌تواند در محیط فعلی فوتبال ملی ایران دوباره به "اعتبار و اقتدار لازم" برای اجرای مسوولیت رهبری تیم ملی فوتبال ایران دست یابد.
هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در پی عزل و برکناری یک‌سوم از اعضای خود، در حال حاضر فقط از ۷ عضو تشکیل شده است. طبق اساس‌نامه فدراسیون فوتبال ایران، ۸ عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال باید در جلسات این هیأت‌رئیسه شرکت کنند تا به آن رسمیت داده شود.
به این خاطر در وضعیت فعلی، همه جلساتِ هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال غیررسمی است و این نهاد هیچ اختیار و قدرت قانونی پیرامون عزل و نصب کارمندان و امضای قرارداد ندارد. این نکته به ویژه شامل اخراج یا استخدام سرمربی تیم ملی نیز است. دراگان اسکوچیچ هم به این دلیل در سمت خود باقی مانده است.
اما این وضعیت احتمالاً پس از روز ۸ شهریور سال جاری، تغییر خواهد کرد. در این روز قرار است انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ایران در مجمع این ارگان برگزار شود.
گمان می‌رود که پس از این روز، مذاکرات نهایی با گزینه‌های داخلی و خارجی برای جایگزینی دراگان اسکوچیچ انجام شود. جزو مهم‌ترین گزینه‌های خارجی همچنان کارلوس کی‌روش، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران، محسوب می‌شود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1239068
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
560
1405
7622
1221950
4903
15244
1239068

آی‌پی شما: 3.137.188.11
امروز: شنبه، 15 ارديبهشت 1403