مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

شرایط برای سفرهای دریایی تا ۱۵ فروردین مساعد است

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بازگشایی بنادر غرب هرمزگان و از سرگیری سفرها با بهبود شرایط جوی از ظهر سه شنبه خبر داد و گفت: شرایط برای سفرهای دریایی تا ۱۵ فروردین مساعد است.


علی‌رضا محمدی کرجی ران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با پایش میدانی و بهبود شرایط جوی و کاهش وزش باد، فعالیت‌ها بنادر مسافری و اسکله‌های گردشگری غرب این استان از ساعت ۱۱ ظهر امروز سه‌شنبه نهم فروردین از سر گرفته و همزمان با این اقدام خروج میهمانان از جزیره کیش و انتقال هموطنان به بنادر چارک و آفتاب نیز درحال انجام است.
به گفته وی، ۲۰ لندی کرافت با ظرفیت یک‌هزار و ۱۰۰ خودرو و ۱۰ شناور مسافری نیز با یک‌هزار و ۲۰۰ صندلی در مسیر سه گانه بنادر چارک و آفتاب به سمت کیش و بالعکس در حال خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی هستند.
محمدی کرجی‌ران ضمن قدردانی از صبر و شکیبایی مسافران و گردشگرانی که طی این سه روز با درک صحیح از شرایط نامساعد جوی، در راستای حفظ ایمنی، سفر خود را به تاخیر انداختند، خاطرنشان کرد: براساس مدل های هواشناسی تا پایان طرح تسهیل سفرهای دریایی شرایط برای سفر و گردش از بنادر غرب هرمزگان مساعد است.
رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی سفر هرمزگان با اشاره به ثبت ۲.۵ میلیون سفر دریایی به مقصد جزایر خلیج فارس و بالعکس در موج اول این سفرها، ادامه داد: از هفتم فروردین ماه نیز موج دوم سفرهای دریایی را شاهد هستیم که بیش‌ترین آن طی مدت مربوط به پنجم فروردین با ثبت ۳۷۵ هزار نفر است.
طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی سال ۱۴۰۱، از ۲۵ اسفند پارسال آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.
سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری فارس خبر داد؛
بازدید بیش از ۱ میلیون نفر از اماکن گردشگری فارس
سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری فارس گفت: از روز ۲۷ اسفند سال گذشته تا روز هشتم فروردین سال جاری، یک میلیون و ۹۵ هزار و ۸۶۷ نفر از اماکن گردشگری فارس بازدید کردند.
موید محسن نژاد با اشاره به اخرین آمار بازدید گردشگران از اماکن تاریخی و فرهنگی مربوط به مجموعه میراث فرهنگی فارس، گفت: از روز ۲۷ اسفند سال گذشته تا روز هشتم فروردین ماه یک میلیون و ۹۵ هزار و ۸۶۷ نفر از اماکن گردشگری فارس بازدید کردند.
وی تصریح کرد: حافظیه با ۳۲۱ هزار و ۵۳۷ نفر بازدیدکننده، در صدر جدول اماکن گردشگری پربازدید کننده قرار دارد.
سرپرست میراث فرهنگی فارس ادامه داد: در این مدت ۲۰۴ هزار و ۴۳۷ نفر از تخت جمشید، ۱۸۳ هزار و ۸۳۴ نفر از سعدی، ۱۰۹ هزار و ۳۹۲ نفر از ارگ کریم خان و ۱۰۷ هزار و ۳۴۲ نفر از پاسارگاد بازدید کرده اند.
محسن نژاد یادآور شد: در این مدت ۲ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۸۴۲ نفر در اماکن اقامتی فارس ساکن شده اند.
استاندار هرمزگان عنوان کرد؛
افزایش ۳۶۰درسدی ترددهای گردشگری دریایی در هرمزگان
استاندار هرمزگان از افزایش ۳۶۰ درسدی ترددهای گردشگری دریایی در هرمزگان و رشد ۷۰ درسدی ورود مسافر به استان هرمزگان در نوروزو ۱۴۰۱ خبر داد.
مهدی دوستی عصر سه شنبه در جلسه وبینار ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور که با حضور دکتر محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و مهندس سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، با ارائه گزارشی از سفرهای نوروزی در استان هرمزگان، عنوان کرد: از ۲۶ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تا هشتم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ در مجموع بیش از دو میلیون و ۴۱۹ هزار نفر مسافر نوروزی وارد استان هرمزگان شده‌اند که نسبت به نوروز سال گذشته رشد ۷۰ درسدی و نسبت به نوروز سال ۹۸ رشد ۳۶ درسدی ورود مسافر به استان را داشته‌ایم.
وی با اشاره به کاهش ۱۰ درسدی آمار فوت بر اثر تصادفات رانندگی در نوروز سال جاری در هرمزگان، ادامه داد: در این مدت ۶۲۹ هزار دستگاه خودرو وارد استان هرمزگان شده و ۱۲۹ هزار نفر نیز از طریق هوایی و فرودگاه های استان و ۲۲ هزار نفر از طریق ریلی وارد استان هرمزگان شده‌اند.
استاندار هرمزگان از افزایش ۳۶۰ درسدی ترددهای گردشگری دریایی در هرمزگان خبر داد و افزود: در این مدت دو میلیون و ۱۴۰ هزار نفر جابجایی مسافر به جزایر استان صورت گرفت و ۶۳۰ هزار نفر سفر با شناورها جهت بازدید از جاذبه‌های دریایی استان هرمزگان همچون جنگل های حرا صورت گرفته و نزدیک به نیم میلیون جابجایی خودرو به جزایر هرمزگان صورت گرفته است.
دوستی، توسعه گردشگری دریایی و تنوع بخشی به مقاصد سفر در هرمزگان را از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته و اهداف تحقق یافته در ایام نوروز سال ۱۴۰۱ اعلام کرد که با برنامه‌ریزی دولت سیزدهم صورت گرفت و تصریح کرد: در حال حاضر از ۱۴ جزیره استان هرمزگان، پنج جزیره مقصد گردشگری محسوب می‌شوند که پیگیر هستیم شرایط برای حضور گردشگران در دیگر جزایر استان نیز فراهم شود تا ظرفیت گردشگری همه جزایر مورد استفاده قرار گیرد و در این راستا از سازمان بنادر و دریانوردی می‌خواهیم به همه جزایر خدمات حمل و نقل دریایی ارائه دهد.
وی با اشاره به اتخاذ تمامی تمهیدات جهت ارائه خدمات به گردشگران نوروزی در هرمزگان، گفت: با تشکیل ستاد اجرایی خدمات سفر استان و ۱۴ کمیته زیرمجموعه این ستاد، ۷۰ جلسه برگزار شده است و برپایی نوروزگاه در بندرعباس در راستای معرفی و نمایش آداب و رسوم و فرهنگ همه شهرستان‌های استان هرمزگان و برگزاری ۳۰ نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی نیز از جمله دیگر اقدامات بوده است.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین ۲۶۹ مدرسه با هزار و ۲۲۱ کلاس درس جهت اقامت گردشگران آماده و ظرفیت تمامی مراکز اقامتی استان هرمزگان در نوروز تکمیل شد.
در ادامه این جلسه نیز، دکتر محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور با تشکر و قدردانی از اقدامات خوب صورت گرفته جهت ارائه خدمات به مسافران نوروزی در هرمزگان و با استقبال از پیشنهاد مهندس دوستی استاندار هرمزگان در خصوص ایجاد شرایط سفر گردشگران به همه جزایر استان هرمزگان، بر لزوم فعال شدن ظرفیت گردشگری در تمامی ۱۴ جزیره استان هرمزگان تاکید کرد و دستور برنامه‌ریزی برای تحقق این امر را به وزارتخانه‌ها و سازمان های مربوطه صادر کرد.
وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی در این راستا کمک لازم را داشته باشد و وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری یکدیگر، بستر ورود گردشگر به همه جزایر هرمزگان را فراهم کنند.
معاون اول رئیس جمهور افزود: زمینه و جاذبه‌های گردشگری بسیاری در جزایر هرمزگان وجود دارد و در همه ۱۴ جزیره این استان باید گردشگر حضور یابد که حمایت لازم را در این خصوص خواهیم داشت.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1241422
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
764
1176
1940
1231446
7257
15244
1241422

آی‌پی شما: 18.218.218.230
امروز: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403