رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر کرمان:

تعداد مسافران نوروزی در کرمان از مرز یک میلیون نفر گذشت

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر کرمان از سفر بیش از یک میلیون مسافر نوروزی به استان کرمان از ابتدای تعطیلات خبر داد.


محمد مهدی افضلی اظهارداشت: در سال جاری شاهد افزایش حضور مسافران نوروزی به کرمان نسبت به قبل از شیوع کرونا در استان هستیم.
وی تصریح کرد: حضور گسترده مردم برای زیارت مرقد شهید سلیمانی و گلزار شهدای کرمان چشمگیر است و بسیاری از مسافران از اماکن مذهبی کرمان بازدید می‌کنند.
وی گفت: در خصوص بازدید از مراکز تاریخی و طبیعی نیز باغ شاهزاده ماهان، ارگ بم و بازار کرمان در صدر بازدیدها قرار دارد.
رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر کرمان ادامه داد: ۳۰ درسد افزایش مسافر در کرمان روی داده است و بیش از یک میلیون نفر از کرمان بازدید کرده‌اند.
وی افزود: بیشترین حضور مسافران نیز در شهرهای کرمان، بم و سیرجان روی داده است.
مدیرکل راهداری سیستان وبلوچستان:
بیش‌از ۸۴ هزار مسافر نوروزی در سیستان و بلوچستان جابجا شدند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۸۴ هزار و ۸۱۶ مسافر در قالب ۶ هزار و ۸۰۰ سفر از ۲۵ اسفند پارسال تا کنون در حوزه زیر پوشش این اداره‌کل جابجا شدند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، ایوب کُرد در این رابطه اظهار داشت: از این تعداد مسافر جابجا شده ۵۲ درسد به مقاصد داخل استان و ۴۸ درسد نیز به مقاصد برون استانی سفر کردند.
وی افزود: این تعداد جابجایی مسافر نسبت به مدت مشابه نوروز ۱۳۹۸ (قبل از شیوع بیماری کرونا) ۷۵ درسد افزایش را نشان می‌دهد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان سفر با ناوگان عمومی مسافربری را ارزان و ایمن دانست و گفت: از مردم و مسافران درخواست می‌شود هرگونه شکایت خود از عمل‌کرد شرکت‌ها و رانندگان را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت، مالکان و رانندگان رسیدگی شود.
وی تصریح کرد: هم‌اینک سه پایانه مسافری در شهرستان‌های زاهدان،, زابل و سراوان، ۲ هزار و ۳۶۰ راننده مسافری فعال و همچنین سه هزار و ۳۴۸ دستگاه ناوگان اتوبوس، مینی بوس و سواری در حوزه زیر پوشش این اداره‌کل به هم وطنان گرامی در ایام اجرای طرح نوروزی خدمات ارائه می‌دهند.
سرپرست معاونت گردشگری میراث‌فرهنگی فارس:
بیش از ۱۰ میلیون نفر مسافر نوروزی وارد استان فارس شدند
سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی فارس گفت: ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر از ۲۷ اسفندماه تا پایان روز پنجم فروردین ۱۴۰۱ وارد استان فارس و شهر شیراز شده اند.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کاظم بهادری پور با اشاره به وضعیت ورود مسافرین به استان فارس، گفت: ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر از ۲۷ اسفندماه تا پایان روز پنجم فروردین ۱۴۰۱ وارد استان فارس و شهر شیراز شده اند. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه موج اول سفرهای نوروزی پایان یافته است، ولی همچنان مسافر وارد شیراز می‌شود.
سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی فارس هم گفت: خانه‌های مبله‌ای که شناسایی نشده اند و غیر قانونی اقدام به افزایش کرایه کرده اند درحال شناسایی و برخورد با آن‌ها هستیم.
بهادری پور افزود: کسانی که در روزهای آینده قصد سفر به استان فارس و شهر شیراز دارند با برنامه ریزی سفر کنند تا با مشکل روبه‌رو نشوند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1240955
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
297
1176
1473
1231446
6790
15244
1240955

آی‌پی شما: 3.19.56.45
امروز: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403