اقامت نوروزی با تفاوت‌های بسیار

در پی تکمیل ظرفیت اقامت‌گاه‌های چابهار؛
محل جدیدی برای اسکان مسافران در چابهار آماده شد

کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار در اطلاعیه‌ای فوری، از مهیا شدن مکانی مناسب با ظرفیت بیش از ۵۰۰ چادر مسافرتی در این منطقه خبر داد.


در این اطلاعیه آمده است: در راستای رفاه حال مسافران و گردشگران، محل اسکان موقت مسافری با امکانات بهداشتی مناسب جنب مرکز نمایشگاه و همایش‌های منطقه آزاد چابهار با ظرفیت بیش از ۵۰۰ چادر راه‌اندازی شده است.
این محوطه علاوه بر دارا بودن فضای سبز، از سرویس‌های بهداشتی و روشنایی مناسب برخوردار بوده و تدابیر لازم برای امنیت و آسایش مسافران اتخاذ شده است.
منطقه آزاد چابهار ۱۸ هتل و مرکز اقامتی دارد که ظرفیت همه این مراکز تکمیل شده است.
به گفته مسوولان، از ۲۵ اسفند تاکنون بیش از ۶۵۰ هزار مسافر وارد منطقه آزاد چابهار شده و این درحالی است که شهرستان چابهار مجموعاً ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.
کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار پیش‌تر از مردم خواسته بود سفر خود به این منطقه را به هفته دوم تعطیلات نوروز موکول کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش کرمان:
۸۲۰۳ مسافر در مدارس کرمان اسکان یافتند
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از اسکان ۸ هزار و ۲۰۳ مسافر در مدارس کرمان خبر داد.
رضا رضایی اظهار داشت: ستادهای اسکان فرهنگیان در شهرستان‌های مختلف استان کرمان به خصوص در مرکز استان تشکیل و در حال خدمت رسانی به مسافران هستند.
وی با اشاره این‌که بیش از ۲۲۵ مدرسه تجهیز و در اختیار ستاد تسهیلات نوروزی قرار گرفته است گفت: در این مدارس مسافران غیر فرهنگی نیز پذیرش می‌شوند.
وی گفت: تمامی این مدارس در دو گروه الف و ب تجهیز شده‌اند و به خصوص در شهر کرمان و به زائران خدمات رسانی می‌کنند.
وی تصریح کرد: ۸ هزار و ۲۰۳ مسافر تاکنون در مدارس پذیرش شده‌اند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی هرمزگان عنوان کرد؛
تکمیل ۱۰۰ درسدی مراکز اقامتی هرمزگان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: ظرفیت تمامی مراکز رسمی اقامتی استان تکمیل شده است.
سهراب بناوند بیان داشت: از ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ تاکنون، ۲۵ هزار و ۴۴۷ نفر در مراکز رسمی اقامتی استان اسکان‌یافته‌اند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: بر این اساس رکورد و میزان ضریب اشغال و اقامت در مراکز اقامتی استان در نوروز نسبت به قبل از کرونا شکسته شده است.
او با اشاره به این‌که ۹ بوستان نیز در سطح شهر بندرعباس برای اسکان گردشگران و مسافران نوروزی پیش‌بینی‌شده بود، افزود: با توجه به افزایش گردشگران در شهر بندرعباس ۴ بوستان دیگر نیز به بوستان‌های اسکان اضافه‌شده است.
بناوند تأکید کرد: ۵۱ مرکز اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان، متل، مهمان‌پذیر، مجتمع اقامتی، بومگردی و خانه مسافر به ظرفیت ۵ هزار ۴۶۶ تخت به در استان هرمزگان به‌جز مناطق آزاد به گردشگران و مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند.
مدیرکل میراث فرهنگی یزد خبر داد؛
موج دوم مسافران در راه شهر جهانی/اسکان ۳۵۰ هزار مسافر در یزد
مدیرکل میراث فرهنگی یزد گفت: موج دوم مسافران نوروزی در راه شهر جهانی یزد هستند و به نظر می‌رسد در موج دوم نیز استقبال از سفر به استان یزد بالا باشد.
احمد آخوندی از اسکان ۳۵۰ هزار مسافر در یزد از ابتدای تعطیلات نوروز تا چهارم فروردین ماه خبر داد و اظهار داشت: میزان استقبال مسافران نوروزی از سفر به استان یزد خوب بوده و پیش بینی می‌شود در موج دوم سفر نیز شاهد همین استقبال خوب باشیم.
وی از یزد به عنوان یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری در مرکز کشور یاد کرد و افزود: یزد، اصفهان و شیراز مثلث گردشگری ایران را تشکیل می‌دهند و یزد یکی از مهم‌ترین رئوس این مثلث گردشگری است.
آخوندی از آمادگی کامل یزد برای استقبال از مسافران نوروزی در دور دوم تعطیلات خبر داد و افزود: پیش بینی می‌شود با توجه به این‌که در سایر استان‌ها وضعیت جوی مساعد نیست، میزان سفر به استان یزد در روزهای آینده افزایش یابد.
این استان برای استقبال از موج دوم مسافران نوروزی با توجه به مساعد نبودن شرایط جوی سایر استان‌های کشور در روزهای آتی خبر داد.
آخوندی ادامه داد: استان یزد با داشتن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و بافت تاریخی جهانی ثبت شده در فهرست میراث جهانی، یکی از جاذبه‌های مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است و این روزها حضور پررنگ گردشگران جذابیت مضاعفی به بافت تاریخی بخشیده و ثبت خاطرات آن در قاب دوربین گردشگران، این زیبایی ها را به تصویر خواهد کشید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به تقویت زیرساخت‌های اقامتی استان برای اقامت و اسکان بی دغدغه و مناسب مسافران نوروزی اظهار داشت: تمام مراکز اقامتی استان شامل هتل ها، مهمانسراها، خانه‌های بوم گردی، مدارس، دانشگاه ها، مهمانپذیرها و غیره برای اقامت به کار گرفته شده است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1240916
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
258
1176
1434
1231446
6751
15244
1240916

آی‌پی شما: 18.188.142.146
امروز: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403