ایران سریع‌ترین صعود خود را به جام جهانی فوتبال جشن گرفت

تیم ملی فوتبال ایران در هفتمین دیدار خود از سری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی قطر در گروه نخست قاره آسیا و اقیانوسیه عصر پنج‌شنبه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم ملی عراق رفت و با شکست این تیم سریع‌ترین صعود خود را به جام جهانی فوتبال جشن گرفت.


این مسابقه در پایان نیمه نخست با نتیجه صفر-صفر به پایان رسید. البته ایران در این نیمه دو موقعیت حساس گل را از دست داد. ابتدا پاس در عمق سامان قدوس در دقیقه ۹ بازی و در موقعیت تک به تک به مهدی طارمی رسید و او نیز دروازه عراق را گشود ولی داور مهاجم ایران را در موقعیت آفساید تشخیص داد. در دقیقه ۱۱ بازی نیز شوت علی‌رضا جهانبخش که از پشت محوطه جریمه به سوی دروازه عراق شلیک شد به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد و گل نشد.
جدی‌ترین موقعیت تیم ملی عراق نیز در دقیقه ۸ بازی ایجاد شد که ضربه سر احمد فرهان را امیر عابدزاده، دروازه‌بان ایران، از روی خط دروازه مهار کرد.
مهدی طارمی در آغاز نیمه دوم و در دقیقه ۴۸ و با یک فرار در عمق دفاع عراق گل نخست ایران را به ثمر رساند. در دقیقه ۷۱ بازی نیز حرکت مهدی قلی‌زاده، هافبک تیم ایران، منجر به ورود توپ به داخل دروازه عراق شد ولی داور این حرکت را آفساید اعلام کرد.
این بازی در نهایت با نتیجه یک بر صفر به نفع تیم ملی فوتبال ایران به پایان رسید و این تیم با کسب ۱۹ امتیاز در صدر گروه خود قرار گرفت و صعود خود را پیش از برگزاری سه بازی باقی‌مانده در مرحله مقدماتی مسجل کرد.
تیم ملی فوتبال ایران در ۶ مسابقه پیشین خود در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ با کسب پنج پیروزی و یک تساوی دارای ۱۶ امتیاز است و با صورت شکست عراق جواز زودهنگام حضور در جام جهانی قطر را پیش از برگزاری سه مسابقه دیگر خود کسب کرد. البته تیم ایران در صورت تساوی با عراق نیز به شرط تساوی سوریه و امارات عربی متحده باز هم می‌توانست سریع‌ترین صعود خود به جام جهانی فوتبال را پنج‌شنبه شب جشن بگیرد.
تیم ایران با ترکیب امیر عابدزاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده (کارت زرد، دقیقه ۸۴)، صادق محرمی، امید نورافکن، سعید عزت‌اللهی (کمال کامیابی‌نیا، دقیقه ۸۷)، سامان قدوس (میلاد سرلک، دقیقه ۷۷)، وحید امیری، علی‌رضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، مهدی طارمی (کریم انصاری‌فرد، دقیقه ۹۱) و با سرمربی‌گری دراگان اسکوچیچ به میدان رفت.
قضاوت این مسابقه بر عهده کریستوفر جیمز از استرالیا بود.
پیشتر در همین گروه از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا و اقیانوسیه، کره جنوبی موفق شد روز پنج‌شنبه تیم لبنان را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد و مجموع امتیازهای خود را به ۱۷ برساند. در دیگر مسابقه این گروه نیز دو تیم امارات عربی متحده و سوریه عصر پنج‌شنبه مقابل هم قرار گرفتند. این مسابقه در پایان نیمه نخست، یک بر صفر به سود امارات به پایان رسید. امارات در دقیقه ۷۲ نیز گل دوم خود را به ثمر رساند.
در گروه دوم مسابقات هم استرالیا روز پنج‌شنبه چهار بر صفر ویتنام را برد و چین هم با دو گل مغلوب ژاپن شد. در مسابقه سوم این گروه نیز عربستان سعودی به مصاف عمان رفت. در این گروه عربستان سعودی و ژاپن صدرنشین هستند.
ایران در سه بازی باقی‌مانده از این مرحله که جنبه تشریفاتی خواهد داشت، روز ۱۲ بهمن به مصاف امارات خواهد رفت و به ترتیب در روزهای ۴ و ۹ فروردین با کره جنوبی و لبنان مسابقه خواهد داد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1243276
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
47
320
3794
1231446
9111
15244
1243276

آی‌پی شما: 3.128.94.171
امروز: پنج شنبه، 20 ارديبهشت 1403