معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان:

احتمال وقوع بارش‌های بیش از ۱۰۰ میلی‌متر در هرمزگان

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان گفت: دو سامانه قدرتمند بارشی سراسر هرمزگان را فرا می‌گیرد و احتمال وقوع بارش‌های بیش از ۱۰۰ میلی‌متر در هرمزگان وجود دارد.


علی رئوفی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به ورود دو سامانه قدرتمند بارشی به استان، عنوان کرد: دو سامانه قدرتمند بارشی از بامداد چهارشنبه هرمزگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
وی افزود: بارندگی‌ها در مناطق مختلف هرمزگان از روز جمعه شدت می‌گیرد و بارندگی‌ها تا دوشنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: با توجه به شدت بارش‌ها و پیش بینی‌های سازمان هواشناسی احتمال وقوع بارندگی تا بیش از ۱۰۰ میلی‌متر در هرمزگان وجود دارد.
رئوفی با اشاره به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی، تصریح کرد: کلیه دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در آمادگی کامل با بسیج امکانات برای ارائه خدمات در صورت وقوع حوادث غیر مترقبه بسر ببرند.
وی گفت: کلیه مرخصی‌ها و مأموریت‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان ذی‌ربط تا اطلاع ثانوی لغو شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، افزود: کلیه فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان با برگزاری فوق العاده جلسات بحران تدابیر لازم را برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی اتخاذ کنند و در این زمینه بخشداران سراسر استان ستاد مقابله با بحران بخش‌ها را فعال کنند و کلیه شهرداران و دهیاران با بسیج امکانات در آمادگی کامل بسر ببرند.
رئوفی اظهار داشت: با توجه به اسکان مردم مناطق زلزله زده فین در چادر تدابیر لازم برای اسکان زلزله زدگان در مناطق امن در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: لایروبی خورها و رودخانه‌ها در سراسر استان به صورت مستمر برای هدایت سیلاب‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط دنبال شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، تصریح کرد: با توجه به احتمال طغیان شدید رودخانه‌های فصلی مردم از حضور و اتراق در کنار رودخانه‌های فصلی استان به صورت جدی خودداری کنند.
رئوفی، اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های شدید برنامه ریزی برای مدیریت سرریز احتمالی سدهای استان اتخاذ شود.
وی خاطرنشان کرد: کلیه مردم شریف استان هشدارهای سازمان هواشناسی و اداره کل مدیریت بحران استانداری را جدی بگیرند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار همچون غرق شدن مردم در سیلاب رودخانه‌ها نباشیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، افزود: با توجه به وضعیت جوی هرمزگان از هشتم تا پانزدهم دی مردم مناطق مختلف کشور از سفر به هرمزگان جدا خودداری کنند.
رئوفی، گفت: اماکن سرپوشیده برای اسکان اضطراری مردم توسط دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط پیش بینی شود.
وی اظهار داشت: با توجه به احتمال قطعی آب، برق، راه‌ها و خطوط مخابراتی تدابیر لازم برای برقراری مجدد خدمات پیش بینی گردد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، تصریح کرد: اطلاع رسانی گسترده و آگاهی بخشی مستمر و لحظه به لحظه به مردم سراسر استان در دستور کار صداوسیما، خبرگزاری ها، کانال‌های خبری و روابط عمومی دستگاه‌های قرار گیرد تا حوادث غیر مترقبه ناشی از بارندگی‌ها به حداقل ممکن برسد.
وی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی هرمزگان تا پایان سال تحت تأثیر موج‌های بارشی قرار خواهد داشت و انتظار بارشی‌های فرانرمال در ماه‌های دی، بهمن و اسفند وجود دارد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1238405
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
1302
704
6959
1221950
4240
15244
1238405

آی‌پی شما: 3.144.193.129
امروز: جمعه، 14 ارديبهشت 1403