۶۵ حیوانی که می‌توانند مثل انسان بخندند

در مطالعه‌ای نادر، که نتایج آن به نوبه خود می‌تواند خنده‌دار باشد، دانشمندان در آمریکا دریافته‌اند دس‌تکم ۶۵ حیوان وجود دارند که می‌توانند احساسات خودشان را همچون انسان با خنده منتقل کنند.


پژوهشگران در دانشگاه کالیفرنیا در تحقیق خود نوعی سیگنال‌های صوتی در شماری از جانوران را ردیابی کرده‌اند که می‌تواند معادل خنده در انسان‌ها باشد. دانشمندان برآورد می‌کنند حداقل ۶۵ گونه جانوری از جمله گاوها، سگ‌ها، روباه‌ها و مانگوس‌ها به همراه پرندگان نظیر طوطی کیا از جمله جانورانی هستند که قادر به این صداسازی هستند. هنوز مشخص نیست این خصیصه در چه دوره تکاملی از حیات این جانوران آغاز شده است.
گرگ برایانت، محقق ارتباطات از دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس، می‌گوید: «این تحقیق به خوبی نشان می‌دهد چگونه پدیده‌ای که پیشتر تصور می‌شود تنها مختص به انسان است کاملاً با رفتاری از گونه‌های دیگر جانوری که ده‌ها میلیون سال پیش از دسته انسان‌ها جدا شده‌اند ارتباط دارد.»
در مطالعه جدید پژوهشگران روی الگو‌های صوتی کوتاه یا بلند، پردامنه یا کم‌نوسان و شدید یا ضعیف متمرکز شده‌اند که توسط حیوانات در ارتباط با یک‌دیگر و به هنگام بازی ایجاد شده است.
تصور می‌شود چنین صداسازی‌هایی بین این حیوانات به معنی تأکیدی بر غیرتهاجمی بودن بازی است. این مسأله از آن‌جا امری ضروری به شمار می‌رود که در دنیای حیوانات بسیاری از ارتباط‌گیری‌ها در درون اجتماع عموماً فرمی خشن و پرخاشگرانه به خود می‌گیرند و و منتهی به درگیری می‌شوند.
در واقع در حیوانات خنده معمولاً چیزی در امتداد این است که «وقت بازی است، قصد ندارم با تو جدی گلاویز شوم.» یا «یک گاز کوچک می‌گیرم برای بازی، نمی‌خواهم گلویت را پاره کنم.»

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1244318
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
284
129
533
1239482
10153
15244
1244318

آی‌پی شما: 3.22.68.49
امروز: سه شنبه، 25 ارديبهشت 1403