رکورد علی‌رضا بیرانوند در گینس ثبت شد

علی‌رضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران از گینس، کتاب رکوردهای جهان گواهی ثبت بالاترین پرتاب توپ با دست در یک مسابقه رسمی فوتبال را دریافت کرد.


این پرتاب ۶۱ متری با دست در بازی تیم ملی فوتبال ایران با کره‌جنوبی در تاریخ ۱۱ اکتبر (۲۰ مهر) سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) ثبت شد.
گواهی این پرتاب از سوی گینس به باشگاه بوآویشتا پرتغال ارسال شد تا تحویل بیرانوند شود. او پیش از تمرین امروز تیمش این گواهی را دریافت کرد.
روزنامه جام‌جم اردیبهشت گذشته در مطلبی درباره بیرانوند که آن زمان در بلژیک بود نوشت: «بیرانوند از روزی که به بلژیک رفت به دلیل پرتاپ‌های بلندش مورد توجه بود. هنوز برای رسانه‌های بلژیکی این موضوع جذاب است. بی‌شک هیچ دروازه‌بانی به اندازه علی‌رضا نمی‌تواند اینگونه با دست توپ‌ها را از محوطه خودی تا نزدیک محوطه جریمه حریف بیندازد. مثلا چندی قبل گلر منچسترسیتی با شوت، توپ را به محوطه جریمه حریف رساند و این شد سوژه‌ای برای آن‌که رکوردش را در گینس ثبت کنند یا پرتاب بلند نویر در بایرن که به اندازه پرتاب‌های علی‌رضا نبود سوژه رسانه‌ها شد. وقتی در این‌باره از بیرانوند می‌پرسیم باخنده می‌گوید: «الان در گینس بزرگ‌ترین قورباغه را هم ثبت کرده‌اند ولی یک نفر نیامد رکورد پرتاب‌های من را بگیرد!» او در نهایت خود درخواست ثبت پرتاب با دست در بازی کره‌جنوبی را به گینس ارسال کرد.
علی‌رضا بیرانوند تا کنون ۴۸ بازی ملی برای تیم ایران انجام داده و در سال ۲۰۱۸ با تیم ملی راهی جام جهانی روسیه شد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1232662
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
486
730
1216
1221950
13741
16017
1232662

آی‌پی شما: 3.144.42.196
امروز: دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403