کیمیا علی‌زاده با پیروزی بر نماینده ایران آغاز کرد

کیمیا علی‌زاده، ورزشکار اهل ایران که پنج سال پیش در المپیک ریو مدال برنز کسب کرده بود روز یک‌شنبه به عنوان عضو تیم پناهندگان توانست در مسابقه تکواندو در دسته ۵۷ کیلوگرم، ناهید کیانی، نماینده ایران در رقابت‌های المپیک توکیو را شکست دهد.


رقابت این دو ورزشکار ایرانی به دلیل حضور کیمیا علی‌زاده به عنوان عضو تیم پناهندگان و رقابتش با حریفی از ایران مورد توجه زیادی قرار گرفت. کیمیا علی‌زاده در مصاف با ناهید کیانی با نتیجه ۱۸ بر ۹ پیروز شد. او پس از غلبه بر ناهید کیانی توانست جید جونز، حریف بریتانیایی و یک حریف چینی خود را نیز شکست دهد تا به مرحله نیمه نهایی صعود کند.
کیمیا علی‌زاده، ۲۳ ساله، در دوره قبلی المپیک تنها ورزشکار زن از کاروان ایران و اولین زن در تاریخ ورزش کشور بود که توانست مدال کسب کند. او سال ۱۳۹۸ اعلام کرد که تصمیم به ترک ایران گرفته است. کیمیا علی‌زاده در آن زمان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «رنج و سختی غربت را به جان می‌خرم چون نمی‌خواستم پای سفره ریاکاری، دروغ، بی عدالتی و چاپلوسی بنشینم.»
دولت آلمان سال گذشته درخواست پناهندگی کیمیا علی‌زاده را پذیرفت. او پس از خروج از ایران بدون حجاب در انظار عمومی حضور یافت و از حجاب اجباری در ایران انتقاد کرد. این در حالی است که مسوولان و رسانه‌های حکومتی ایران پنج سال پیش از موفقیت او به عنوان یک زن باحجاب در مسابقات المپیک تجلیل کرده بودند.
۲۹ ورزشکار با پرچم سفید تیم پناهندگان در رقابت‌های المپیک توکیو شرکت کرده اند که چهار نفر از آن‌ها اهل ایران هستند.
کیمیا علی‌زاده پس از پایان مسابقه‌اش با ناهید کیانی مهرو کمرانی، مربی سابق خود و مربی کنونی ناهید کیانی را در آغوش گرفت. پیروزی کیمیا علی‌زاده بر جید جونز غیرمنتظره بود زیرا این ورزشکار بریتانیایی دارنده دو مدال طلای المپیک و یک مدال نقره مسابقات جهانی است. به این ترتیب نام کیمیا علی‌زاده اکنون به عنوان یکی از بخت‌های کسب مدال طلای المپیک توکیو بر سر زبان‌ها افتاده است.
او در صورت کسب مدال در توکیو اولین مدال آور برای تیم پناهندگان در مسابقات المپیک خواهد بود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1232596
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
420
730
1150
1221950
13675
16017
1232596

آی‌پی شما: 3.22.119.251
امروز: دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403