علی‌رضا فیروزجا عضو تیم ملی فرانسه شد

فدراسیون شطرنج فرانسه در صفحه توییتر خود اعلام کرد که علی‌رضا فیروزجا، نابغه شطرنج ایرانی، با کسب ملیت فرانسوی از این پس عضوی از تیم ملی این کشور خواهد بود.


در صفحه توییتر این فدراسیون می خوانیم: «علی‌رضا‌فیروزجا، سید دوازده جهان، نفر اول جوانان و اعجوبه جهانی شطرنج و عضو باشگاه شارتر، از این پس یک فرانسوی است.» این فدراسیون تأکید کرد «افتخار می کند» که میزبان یکی از امیدهای شطرنج جهان است.
علی‌رضا فیروزجا هجده سال پیش در شهر بابل به دنیا آمد و در سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۷ قهرمان مسابقات کشوری در ایران شد.
وی لقب استاد بزرگ شطرنج جهانی را دارد و با عمل‌کرد شگفت آورش موفق شد در سال ۲۰۲۰ سید شماره یک شطرنج جوانان جهان را از آن خود کند.
وی همچنان نفر اول جوانان شطرنج باز جهان و در جایگاه دوازدهم جدول سراسری جهانی ایستاده است.
علی‌رضا فیروزجا نخستین شطرنج‌ باز تاریخ ایران است که توانست در سال ۲۰۱۹ به دور سوم جام جهانی شطرنج راه یابد. علی‌رضا فیروزجا در دسامبر سال ۲۰۱۹ پس از آن‌که از سوی فدراسیون شطرنج ایران از رقابت در مقابل همتای اسرائیلی اش در مسابقات جهانی منع شد، به فرانسه مهاجرت و درخواست تابعیت کرد.
وبگاه فدراسیون بین‌المللی شطرنج از سال ۲۰۲۰ پرچم ایران را از کنار نام علی‌رضا فیروزجا در رقابت‌های بین المللی حذف کرد. این اعجوبه ایرانی شطرنج جهان که حالا ملیت فرانسوی هم دارد در یک سال و نیم گذشته با نام فدراسیون بین‌المللی شطرنج در رقابت های بین المللی شرکت کرده است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1238513
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
5
1405
7067
1221950
4348
15244
1238513

آی‌پی شما: 3.144.252.201
امروز: شنبه، 15 ارديبهشت 1403