اینترنت ماهواره‌ای استارلینک احتمالاً تا ۳ ماه دیگر در سراسر جهان ارائه می‌شود

پیش بینی می‌شود که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک که از سوی طرح اسپیس‌ایکس ایلان ماسک هدایت می‌شود تا ماه سپتامبر (شهریور-مهر) بتواند پوشش جهانی پایدار داشته باشد اما پس از آن نیاز به تأییدیه‌های نظارتی خواهد داشت.


جووانی شاتول، مدیر ارشد اجرایی و رئیس هیأت‌مدیره اسپیس‌ایکس در یک کنفرانس فن‌آوری گفت: «ما با موفقیت ۱۸۰۰ ماهواره مستقر کرده‌ایم و زمانی که همه این ماهواره‌ها به مدار عملیاتی خود برسند پوشش جهانی پایدار خواهیم داشت که احتمالاً در بازه زمانی ماه سپتامبر خواهد بود.»
با این حال وی تأکید کرد: «پس از آن ما وارد روند وضع مقررات خواهیم شد که باید به هر کشور مراجعه کنیم و برای ارائه خدمات مخابراتی تأییدیه بگیریم.»
شاتول گفت، استارلینک قصد دارد ۱۲ هزار ماهواره با هزینه تقریبی ۱۰ میلیارد دلار مستقر کند و در حال حاضر خدمات بتا را در ۱۱ کشور ارائه می‌دهد.
ایلان ماسک در ماه مه گذشته گفته بود که بیش از ۵۰۰ هزار درخواست پیش خرید برای استفاده از خدمات اینترنتی خود دریافت کرده‌اند و پیش‌بینی می‌کنند که مشکلی در تأمین تقاضاها وجود نداشته باشد.
مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس در ماه مارس گذشته نیز در پاسخ به یک کاربر ایرانی در توییتر درباره اینترنت ماهوراه‌ای و امکان دسترسی ایرانیان به آن گفت که تا جایی که بتواند حمایت می‌کند. این کاربر تأکید کرده بود که امکان دارد دسترسی ایرانیان به اینترنت جهانی به زودی قطع شود.
اینترنت ماهواره‌ای استارلینک یک شبکه اینترنت جهانی است و برای سرویس‌دهی به هیچ منطقه جغرافیایی خاصی محدود نمی‌شود. به کمک این سیستم جدید، سرعت انتقال داده‌ها بین ۵۰ تا ۱۵۰ مگابیت در ثانیه خواهد بود و زمان تأخیر برای دریافت پاسخ‌ها نیز به حدود ۲۰ تا ۴۰ میلی‌ثانیه می‌رسد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1244691
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
27
325
906
1239482
10526
15244
1244691

آی‌پی شما: 3.141.44.9
امروز: پنج شنبه، 27 ارديبهشت 1403