نیروگاه بوشهر به طور موقت خاموش و از شبکه خارج شد

سازمان انرژی اتمی ایران روز یک‌شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نیروگاه اتمی بوشهر به دنبال «نقص فنی» به طور موقت «خاموش» شد.


بنا به اعلام سازمان انرژی اتمی ایران این نیروگاه اتمی از شبکه سراسری برق خارج شده است. در اطلاعیه این سازمان آمده است: «به دنبال بروز نقص فنی در نیروگاه بوشهر و پس از اطلاع قبلی یک روزه به وزارت نیرو، این نیروگاه به طور موقت خاموش و از شبکه سراسری برق خارج شد.»
در ادامه این اطلاعیه آمده است: «بدیهی است که پس از رفع نقص فنی و ظرف چند روز آینده این نیروگاه مجدداً به شبکه سراسری برق خواهد پیوست.»
شرکت توانیر پیش از این در اطلاعیه‌ای از شهروندان خواسته بود تا در مصرف برق «صرفه جویی» کنند. این شرکت در اطلاعیه خود اعلام کرده بود که «تعمیرات واحد نیروگاه بوشهر» تا آخر هفته جاری طول خواهد کشید.
پیش از این غلام‌علی رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر نیز در گفت‌وگو با صدا و سیما گفته بود: «از دیروز با خروج اضطراری سه چهار روزه نیروگاه اتمی، با کاهش هزار مگاواتی تولید مواجه هستیم.»
مقامات در مورد جزئیات «نقص فنی» در نیروگاه اتمی بوشهر اطلاع رسانی نکرده‌اند. ساکنان تهران و برخی استان‌ها طی هفته‌های گذشته به طور تناوبی با خاموشی‌های چند ساعته روبه‌رو بوده‌اند.
محمود جعفری، معاون سازمان انرژی اتمی سه ماه پیش گفته بود که نیروگاه اتمی بوشهر به دلیل تحریم‌های آمریکا و مشکلات ناشی از انتقال ارز و مبادلات بانکی با خطر «توقف فعالیت» مواجه است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1244453
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
114
305
668
1239482
10288
15244
1244453

آی‌پی شما: 3.133.12.92
امروز: چهارشنب، 26 ارديبهشت 1403