بشقاب پرنده را جدی بگیرید

پیش از ارائه گزارشی غیرمحرمانه به کنگره، مارکو روبیو از ایالات‌متحده خواست موضوع دیده شدن اشیای ناشناس پرنده را جدی بگیرد.


این سناتور آمریکایی که یکی از جمهوری‌خواهان ارشد در کمیته اطلاعات مجلس سنا است، در مصاحبه با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه سی‌بی‌اس که روز یک‌شنبه پخش شد، درباره دغدغه‌ها از «تفکر منفی» موجود در کنگره درباره اشیای ناشناس پرنده، صحبت کرد.
این اظهارات پس از درخواست ماه دسامبر کمیته مذکور از دبیر اطلاعات ملی و وزیر دفاع مبنی بر ارائه گزارش درباره اشیای ناشناس پرنده به مجلس، بیان می‌شود.
روبیو به برنامه ۶۰ دقیقه گفت: «در مجلس در این‌باره ذهنیتی منفی وجود دارد. برخی از همکارانم خیلی نسبت به این موضوع علاقه‌مندند اما بعضی دیگر وقتی بحث آن مطرح می‌شود به نوعی پوزخند می‌زنند؛ ولی به نظرم نباید اجازه دهیم این ذهنیت منفی مانع از یافتن پاسخ برای این سوال بسیار اساسی شود.»
روبیو درباره اشیای ناشناس پرنده گفت: «می‌خواهم ما این امر را جدی بگیریم و برای جدی گرفتن آن روند مشخصی داشته باشیم. می‌خواهم روندی داشته باشیم تا بتوانیم اطلاعات موجود را به محض رخ دادن، ارزیابی کنیم؛ این‌که جایی داشته باشیم که رویت این اشیا ثبت و دائماً بررسی شود تا به پاسخی برای آن برسیم. شاید پاسخی خیلی ساده داشته باشد ولی شاید هم نه.»
لو الیزوندو، دبیر سابق برنامه شناسایی تهدیدات پیشرفته، به برنامه ۶۰ دقیقه گفت که اگرچه اغلب «توضیحاتی ساده» برای آنچه رویت اشیای پرنده ناشناس نامیده می‌شود، وجود دارد اما بعضی وقت‌ها واقعاً توضیحی برایشان نداریم.
الیزوندو افزود: «ما همچنان با این واقعیت مواجهیم که این مسأله در حریم هوایی ما رخ داده است و این اجسام واقعی هستند.» او درباره منشا غیرآمریکایی آن‌ها گفت: «و اینجا است که متقاعد می‌شویم و اینجا است که می‌تواند مشکل‌ساز شود.»
او به برنامه ۶۰ دقیقه گفت: «دولت اینک رسماً اعلام کرده است که این اشیا واقعی هستند. کسی که این را می‌گوید، من نیستم. دولت ایالات متحده این را به شما می‌گوید.»
ویدیوی لورفته نیروی دریایی ایالات متحده، ناپدید شدن جسم ناشناخته را در آب‌های ساحلی کالیفرنیا نشان می‌دهد.
ویدیویی متعلق به سال ۲۰۱۹ که به تازگی از سوی نیروی دریایی ایالات متحده به بیرون راه یافته است ظاهراً جسم پرنده ناشناخته کروی‌شکلی را نشان می‌دهد که در آب‌های ساحلی شهر سان‌دیگوی کالیفرنیا ناپدید می‌شود.
این ویدیو را مستندسازی به نام جرمی کوربل به دست آورد و در اختیار شبکه خبری ان‌بی‌سی گذاشت. در این ویدیو کشتی‌های رادارگریز نیروی دریایی ایالات متحده را در حال تعقیب یک جسم ناشناخته پرنده در آب‌های ساحلی کالیفرنیا می‌بینیم.
در این فیلم صدای یکی از کارکنان نیروی دریایی را هم می‌شنویم که می‌گوید: «زد به آب.»
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هم تأیید کرد که این ویدیو را نیروی دریایی ایالات متحده ضبط کرده است و افزود گروه ضربت پدیده‌های هوایی ناشناس دولت آمریکا آن را بررسی خواهد کرد.
هفته گذشته شبکه خبری سی‌بی‌اس نیز در مجموعه «۶۰ دقیقه» خود برنامه زنده‌ای راجع به اجسام ناشناخته پرنده پخش و در آن با دو خلبان پیشین نیروی دریایی مصاحبه کرد. این دو نفر مسوول تحقیق درباره روی‌داد مشابهی بودند که در سال ۲۰۰۴ در آب‌های ساحلی سان‌دیگو رخ داده بود.
در پی آن روی‌داد دو خلبان نیروی دریایی به همراه یک مأمور سامانه‌های جنگ‌افزاری (در صندلی عقب) برای تحقیق اعزام شدند. متصدیان دیده‌بانی در آن روی‌داد از مشاهده «چندین وسیله حمل‌و‌نقل هوایی غیرعادی» در افق خبر دادند که «در عرض کم‌تر از یک ثانیه ۲۴ کیلومتر ارتفاع خود را کاهش دادند.»
به گفته ستوان الکس دیتریش که از خلبانان اعزامی برای تحقیق در مورد این پدیده غیرعادی بود، بزرگ‌ترین دشواری درباره اجسام ناشناخته پرنده تابوی حرف زدن درباره آن است.
دیتریش در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس گفت: «چون آدم سعی می‌کند توضیح منطقی برای این پدیده پیدا کند. ولی به نظر من بالگرد یا پهپاد بود و وقتی ناپدید شد، به نظرم فقط ...»
او افزود: «می‌دانی، به نظرم در مورد خرس‌ها هم همین است. یک جورهایی می‌گوییم "بابا جان، اگر تنهایی چنین چیزی دیده بودم فکر نمی‌کنم بیایم به کسی بگویم" چون اگر بگویم فکر می‌کنند خل شده‌ام.»
دولت آمریکا در مورد فرازمینی‌ها فعال‌تر شده است؟
حقیقات دولت درباره اشیای ناشناس پرنده به اندازه کافی نبوده است.
سرلشکر جان سامفورد، سرلشکر نیروی هوایی ایالات متحده، درباره موضوع اشیای ناشناس پرنده بعد از رویت یک بشقاب پرنده در ژوئيه ۱۹۵۲ در واشنگتن دی‌سی گفت: «تعداد مشخصی از این گزارش‌ها وجود دارد که توسط ناظران معتبر ارائه شده و درباره اموری بی‌نظیر است. این گروه از رویت‌ها چیزی است که ما اکنون سعی در یافتن پاسخی برای آن داریم.»
۶۹ سال بعد، پایتخت آمریکا دوباره پر از حرف و سخن درباره اشیای ناشناس پرنده، یا آنچه دولت ایالات متحده آن را «پدیده‌های هوایی ناشناس» معرفی می‌کند، شده است. البته این ماجرا موردی از دیوانگی جمعی نیست، بلکه این گفته‌ها حاکی از واقعیت تثبیت ‌شده جدیدی است که برخی از اشیای ناشناس پرنده، واقعی و کاملاً ناشناخته هستند.
دولت ایالات متحده باور دارد که برخی از اشیای ناشناس پرنده، حداقل آن‌هایی که با پدیده‌های آب و‌ هوایی، هواپیما یا بالن اشتباه گرفته نشده‌اند، واقعی هستند. در واقع، آنقدر واقعی هستند که بازرس کل پنتاگون اکنون در حال بررسی تحقیقات ادامه‌دار نیروی دریایی درباره اشیای ناشناس پرنده است.
بررسی این تحقیقات کلید خورده است تا مطمئن شوند تمام کارهایی که باید برای جمع‌آوری همه اطلاعات انجام شود، انجام شده است. و این همه ماجرا نیست، نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده در پاسخ به درخواست صریحی از کمیته اطلاعات مجلس سنا، گزارش علنی ارزیابی خود را از اشیای ناشناس پرنده در تابستان جاری ارائه خواهند کرد.
همان‌طور که اظهارات سرلشکر سامفورد روشن می‌کند، دولت ایالات متحده حداقل از زمان جنگ جهانی دوم با پدیده اشیای ناشناس پرنده به عنوان دغدغه‌ای جدی آشنا بوده است؛ اما دو نکته طی چند سال گذشته تغییر کرده است.
نخست، آن که لو الیزوندو علناً اظهاراتی ابراز کرد. الیزوندو که دبیر واحد تحقیقات پنتاگون در زمینه اشیای ناشناس پرنده در دوران رئیس جمهوری اوباما و اوایل ریاست جمهوری دونالد ترامپ بود، پا پیش گذاشت و گفت تحقیقات دولت درباره اشیای ناشناس پرنده به اندازه کافی نبوده است. اظهارات او باعث نگارش گزارشی در دسامبر ۲۰۱۷ در نیویورک تایمز شد که شامل سه ویدیو از جت‌های جنگی نیروی دریایی ایالات متحده در سال‌ها ۲۰۰۴ و ۲۰۱۵ است که با اشیای ناشناس پرنده مواجهه داشتند.
چیز دیگری که تغییر کرده است، این است که اکنون اطلاعاتی کاملاً قابل اتکا داریم و شاهد افزایش تناوب گزارش‌های رویت اشیای ناشناس پرنده در نزدیکی اماکن حساس نظامی ایالات متحده هستیم.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1245336
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
35
236
1551
1239482
11171
15244
1245336

آی‌پی شما: 18.191.125.109
امروز: شنبه، 29 ارديبهشت 1403