ماکرون در لبنان بر ضرورت اصلاحات در این کشور تأکید کرد

امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه به عنوان اولین رهبر یک کشور خارجی امروز پنج‌شنبه وارد لبنان شد تا از نزدیک به بررسی ابعاد انفجار مهیب بیروت بپردازد.


ورود او هم‌زمان شده است با جستجوها برای پیدا کردن افرادی که هم‌چنان زیر آوار مانده‌اند. ماکرون پیش از ورود به فرودگاه بیروت در حساب توئیتری نوشت: «لبنان تنها نیست.»
رییس جمهوری فرانسه که مورد استقبال رییس جمهوری لبنان قرار گرفته بود، پشتی‌بانی پاریس از بیروت را یک امر واضح دانست.
ماکرون گفت که حضورش برای اعلام هم‌بستگی و برادری است. او در ادامه گفت که می‌خواهد یک کمک بین‌المللی را مدیریت کند.
کمک‌های فرانسه در اختیار مردم لبنان قرار می‌گیرد
رییس جمهور فرانسه که از محل انفجار در بیروت بازدید می‌کرد، خطاب به مردم لبنان گفت که کشورش آن‌ها را رها نخواهد کرد. او قول داد که کمک‌های فرانسه در اختیار مردم قرار گیرد.
ماکرون که وزیر خارجه فرانسه نیز او را هم‌راهی می‌کند، گفت که می‌خواهد یک گفت‌و‌گوی صریح با نیروهای مؤثر و مراکز تصمیم‌گیر داشته باشد.
گفت‌وگو با رییس جمهور، نخست وزیر و رییس مجلس لبنان و هم‌چنین رسانه‌های خبری از جمله برنامه‌های سفر رییس جمهور فرانسه است.
ماکرون با اشاره به «بحران‌های عمیق سیاسی و اقتصادی» در لبنان، بر ضرورت اصلاحات فوری در این کشور تأکید کرد. او گفت: اگر این اصلاحات انجام نشود، لبنان با فروپاشی مواجه خواهد شد.
رییس جمهور فرانسه این سخنان را در حالی بیان کرده است که سدها هزار لبنانی به ناگهان خانه‌ها و درآمدهایشان را از دست داده‌اند.
گزارش‌ها حکایت از آن دارد که حداقل یک شهروند فرانسه در میان کشته شدگان و ۲۴ شهروند دیگر در میان زخمی شدگان قرار دارند که حال ۳ نفر از آنان وخیم اعلام شده است.
کشته شدن بیش از ۱۳۷ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰۰۰ نفر بر اثر انفجارهای روز سه شنبه در بیروت، بار دیگر شهروندان معترض لبنان را به صحنه آورده است.
وزیر فرهنگ فرانسه در حساب توئیتری خود فرانسوی کشته شده را معماری معرفی کرد که در بازسازی بناهای تاریخی لبنان که از جنگ آسیب دیده‌اند، فعال بوده است. او نوشته فرانسه و لبنان در غم مرگ این معمار شریک هستند.
در جریان سفر ماکرون به لبنان، دو هواپیمای فرانسوی با پرسنل و تجهیزات ویژه وارد بیروت شدند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221338
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
169
242
906
1219680
2417
16017
1221338

آی‌پی شما: 3.12.36.30
امروز: جمعه، 31 فروردين 1403