تتلو به درخواست مقام‌های جمهوری اسلامی در ترکیه بازداشت شد

امیر تتلو، خواننده پرطرفدار ایرانی مقیم ترکیه در حالی که پس از دریافت ویزای بریتانیا قصد عزیمت به این کشور را داشت در استانبول بازداشت شد.

امیرحسین مقصودلو با نام هنری تتلو روز سه‌شنبه ۸ بهمن خود این خبر را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. ظاهراً او در اداره مهاجرت ترکیه به دست پلیس دستگیر شده است.
ساعاتی پس از انتشار خبر بازداشت امیر تتلو در ترکیه، هادی شیرزاد، رییس پلیس بین‌الملل ایران اعلام کرد: این خواننده در پی درخواست مراجع قضایی جمهوری اسلامی از اینترپل دستگیر شده است. با این حال، نام امیرحسین مقصودلو در سیاهه افراد تحت تعقیب پلیس بین‌الملل دیده نمی‌شود.
تا عصر سه‌شنبه رسانه‌های ترکیه هیچ خبری در مورد بازداشت امیر تتلو منتشر نکردند. پلیس ایران گفته است که درخواست بازداشت امیر تتلو به دلیل ترغیب شهروندان خصوصاً جوانان به استفاده از مواد مخدر به ویژه روان‌گردان‌ها و نیز اشاعه‌ی فساد بوده است. او همواره چهره‌یی جنجالی و حاشیه‌ساز بوده است و بارها در زمینه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی نیز اظهار نظر کرده است.
تتلو از چهره‌های مطرح و بسیار پرطرفدار در فضای مجازی است و اظهار نظر مقام‌های رسمی در مورد بازداشت او به نگرانی‌ها در مورد بازگرداندن احتمالی او به ایران دامن زده است.
حضور تتلو در کنار آیت الله سید ابراهیم رییسی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز بسیار خبرساز شد. وی، رییس کنونی قوه قضاییه ایران در آن زمان نامزد انتخابات و رقیب اصلی حسن روحانی، رییس جمهوری کنونی محسوب می‌شد. هم‌راهی تتلو با او در حالی که ظاهر با آن خال‌کوبی‌ها و سوراخ‌کاری‌ها با ارزش‌های دینی مورد ادعای اصول‌گرایانی چون رییسی هم‌خوانی نداشت، در آن زمان بسیار خبرساز شد.
برخی نوشته‌های تتلو در فضای مجازی درباره‌ی موضوعات گوناگون از جمله حجاب زنان و قربانی کردن حیوانات در محرم و نیز درباره‌ی مقام‌های جمهوری اسلامی در زمان حضور در ایران بسیار بحث‌برانگیز بوده است و به بازداشت او انجامیده است.
تتلو در اینستاگرام میلیون‌ها نفر دنبال‌کننده دارد!

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221543
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
9
365
1111
1219680
2622
16017
1221543

آی‌پی شما: 18.191.5.239
امروز: شنبه، 01 ارديبهشت 1403