حسن روحانی خواستار تشکیل دادگاه ویژه شد

یک خطای بسیار دردناک و نابخشودنی انجام گرفته است

حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران از قوه‌ قضاییه خواست برای بررسی شلیک موشک پدافند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به سرنگونی هواپیمای اوکراینی انجامید یک دادگاه ویژه تشکیل دهد.

رییس جمهوری ایران خطاب به قوه قضاییه گفت:‌ قوه قضاییه باید یک دادگاه ویژه با یک قاضی عالی رتبه و ده‌ها کارشناس تشکیل دهد. این پرونده عادی و معمولی نیست. تمام دنیا به این دادگاه ما نگاه خواهند کرد.
حسن روحانی درباره‌ی سرنگونی هواپیمای اوکراینی که به کشته شدن ۱۷۶ نفر انجامید گفت: من از لحظه‌یی که احتمال دادم سقوط این هواپیما به صورت طبیعی و عادی نباشد، تلاش فراوانی کردم که دوران بررسی و تحقیق کوتاه شود و ما به دقت بدانیم که این هواپیما چگونه سقوط کرده است.
رییس جمهوری ایران با اشاره به این‌که هم‌کاری‌های خوبی از طرف نیروهای مسلح برای یافتن حقیقت صورت گرفته است افزود:‌ بلافاصله بعد از آن که برای من مشخص شد یک خطای بسیار دردناک و نابخشودنی انجام گرفته است در همان لحظه من به مسوولان امر اعلام کردم بلافاصله به مردم اطلاع دهند.
حسن روحانی با اشاره به آشنایی با مسأله‌ی پدافند هوایی گفته است که در این داستان نمی‌تواند فقط یک فرد مقصر باشد.
رییس جمهوری ایران هم‌چنین اعتراف نیروهای مسلح به سرنگون کردن هواپیمای مسافربری اوکراینی را گام اول خوبی ارزیابی کرد و گفت: این‌که نیروهای مسلح ما با صراحت لهجه خطای خود را اعلام کردند و از مردم عذرخواهی کردند، گام اول خوبی بود که در این راستا برداشته شد و همه‌ی گام‌های بعدی باید برداشته شود.
روحانی هم‌چنین از مسوولان خواست که پروسه‌ی شلیک به هواپیما در صبح چهارشنبه تا تشکیل جلسه اضطراری شورای عالی امنیت ملی در جمعه شب را برای مردم توضیح دهند و بگویند آیا زمان برای روشن شدن این حادثه تا اعلام زمان طولانی بوده است. یعنی ۱ یا ۲ روز طول کشیده یا فقط چند ساعت بوده است.
رییس جمهوری ایران هم‌چنین با اشاره به این‌که امنیت فضای ایران برای ملت ایران و برای دنیا بسیار مهم است افزود: برای مردم ما بسیار مهم است که هر آن کس در حدی در این حادثه مقصر یا قاصر بوده است معرفی شود و هر کس باید به مجازات برسد، به مجازات برسد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221706
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
172
365
1274
1219680
2785
16017
1221706

آی‌پی شما: 3.129.39.55
امروز: شنبه، 01 ارديبهشت 1403