گسترش اعتراض‌ها به افزایش بهای بنزین

اعتراض‌ها به افزایش قیمت بنزین در ایران روز شنبه ۲۵ آبان در بسیاری از شهرها از جمله تهران، شیراز و تبریز به خشونت کشیده شد.

اخبار تأیید نشده از جان‌ باختن ۱ نفر در بهبان
پس از آن‌که فرمانداری سیرجان خبر جان باختن یکی از معترضان در تظاهرات شامگاه جمعه را تأیید کرد، ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشانگر جان باختن ۱ شهروند در جریان ناآرامی‌های بهبهان در استان خوزستان در روز شنبه است.
اعتراض‌ها در ایران و ویدوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌یی در رسانه‌های بین‌المللی داشته است.
اعتراض به افزایش قیمت بنزین در پی اجرای ناگهانی برنامه دولت برای سهمیه‌بندی و افزایش 3 برابری قیمت بنزین آزاد در شهرهای ایران آغاز شد.
درگیری معترضان با پلیس در مناطق مختلف تهران و حومه
در حالی‌که رسانه‌های ایران اخبار دقیقی از ناآرامی‌ها در شهرهای این کشور منتشر نمی‌کنند، تصاویر تظاهرات و درگیری در میدان صادقیه در غرب تهران، اتوبان امام علی (ع) و شهرستان شهریار حاکی از گسترش تظاهرات به پایتخت ایران و حومه آن است. هم‌چنین اخباری از درگیری شدید میان معترضان و پلیس ضد شورش در جاده ساوه در جنوب تهران منتشر شده است.
دو خوردوی پلیس در شیراز به آتش کشیده شد
بر اساس یک ویدیوی منتشر شده از شیراز، معترضان دو خودروی پلیس را در یکی از خیابان‌های این شهر به آتش کشیده‌اند. هم‌چنین کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند: یک کلانتری در این شهر به آتش کشیده شده است. اخبار تأیید نشده حاکی از کشته شدن ۱ نفر در جریان اعتراضات این شهر است.
درخواست برگزاری جلسه فوق‌العاده در مجلس برای بررسی قیمت بنزین
هم‌زمان با گسترش اعتراض‌ها، محمدرضا تابش، از نمایندگان فراکسیون امید حامی دولت حسن روحانی خواستار برگزاری جلسه فوق‌العاده برای بررسی قیمت بنزین شده است. شماری از نمایندگان مجلس روز شنبه با انتشار پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی ادعا کردند که به هیچ وجه در جریان برنامه دولت برای افزایش بهای سوخت نبوده‌اند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221612
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
78
365
1180
1219680
2691
16017
1221612

آی‌پی شما: 18.191.88.249
امروز: شنبه، 01 ارديبهشت 1403